Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Misstänker att många funktioner som jag älskar med min 610 är med och vidareutvecklade till 910:an.

Visserligen springer jag aldrig med musik men det är lätt hänt att man missar pipen från klockan när man har tankarna på annat så vibrationen är guld värd

Om jag inte missminner mig kan man ha flera WiFi-nät konfigurerade på klockan, ifall du har flera olika accesspunkter du brukar vilja kunna synka med. Såvida du inte har BT på telefonen, då kan klockan synka med den när som helst via appen.

Aktiverar du

Min erfarenhet: den massiva batteritiden ska nog tas med en nypa salt. I alla fall om du tänker köra med många sensorer involverade. Klockan ligger nämligen kontinuerligt och letar efter konfigurerade sensorer även när de inte är närvarande.

Jag vet int

Allt, som i allt (som inte kolliderar med varandra förstås) vad jag vet i alla fall. telefonen och klockan pratar ihop sig, så BT lär ju vara påslaget liksom WiFi, allt som har med pulsbandet att göra (kadensmätning, fart, vertikal rörelsespårning etc), k

Enligt dcrainmaker ska även 920 ha ultratrac.

Har verkligen letat i menyerna, men jag hittar det inte och det står inget om det på Garmins hemsida.

http://www8.garmin.com/manuals/webhelp/Forerunner920XT/EN-US/GUID-01F41A53-9B56-433B-846E-C6F5A6D4660F.html

"920xt ultratrac mode" på google...

Inställningar->Aktivitetsinställningar->GPS

Och som sagt var. Det blir ju lite missledande att säga att den

Aha, DÄR! Nej jag bara slår på GPS:en och låter den vara på, jag hade aldrig hittat UltraTrac om inte du hade länkat 🙂
Tack för tipset dock, det där kan vara användbart om jag ska ge mig ut på riktigt långa rundor där jag egentligen inte behöver så supe

Tja, nu är ju 920XT en triathlon/multisportklocka i första hand och då är det väl väldigt rimligt att anse att externa sensorer (främst på cykeln) är en del av det normala användandet. Även om just du inte använder dem. GPS och pod går för övrigt alldeles

Ooh!! Kan man det nu?!? Spännande!! 😀
När jag frågade Garmin, för 1,5 år sen eller så (före 920:an iaf) var det bestämda svaret att "Nej tyvärr, du får välja" och sen har jag inte frågat igen 🙂

Men shit, vad spännande! Skulle man kunna ha den på och t