Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej
Jag försöker jogga lite ca 3 ggr i veckan. Jag tänkte försöka göra det lite roligare och lite effektivare genom att köpa en pulsklocka.

Jag väljer nu mellan följande:
POLAR RS300X
GARMIN Forerunner 60
SUUNTO T3 D

Är det någon som har erfarenhet g

Det finns en hel grupp för pulsklockor och pulsbaserad träning. Kanske ett hett tips att du dels letar igenom trådarna där och om du ändå inte hittar något svar så att du ställer frågan där istället? 🙂

http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID

Hej!
Jag har själv en Polar RS800CX och är väldigt nöjd med den. Fördelen med att där ha t ex GPSn som en separat enhet är att batteriet i klockan inte tar slut fortare än en normal "finklocka" utan man byter ist batteriet i GPSn när det tar slut. Om du h

Så till Polaren kan du köpa till extern gps vid ett senare tillfälle om du skulle vilja avancera lite till. Hur är det med de övriga klockorna?

Till Suunto finns också GPS och foot pod. Det finns också ett pulsbälte med inbyggt minne så att du kan registrera pulsen när du simmar, sover eller när du inte vill ha klocka på dig (tex karate). Jag har själv en T6c.

Har du mac skall du INTE välja polar...

Har du mac ska du INTE välja Suunto. Mjukvaran för win32 var jag inte speciellt nöjd med heller. Garmin funkar klockrent och synkar med Funbeat.

Om man inte är ute efter detaljerad datoranalys på Suunto så finns numer
Movescount (www.movescount.com) - du synkar din Suunto mot en web site. Funkar utmärkt även på Mac (har det själv).

Men Suunto T3d lagrar inte R-R data eller GPS tracking, så varför

Glöm inte att läsa igenom alla trådarna här.
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1883

Jag köpte en Garmin FR60 för några månader sen och är jättenöjd. Lagom mycket teknologi. Får sträckan, pulsen, tempo. Hur lätt som helst att föra över till datorn. Inget meck. Liten fin foot pod. Min dotter valde en likadan (hellre än en med GPS) till sin