Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken racer är mest prisvärd
You need to log in to create posts and topics.

Vilka inställningar är det som ska ändras?

Sadelhöjd, overall reach mm får man från Wrench Science. Om man utgår från en 100 mm styrstam på en medium och justerar uppåt/nedåt efter storlekarna är det framför allt VTT som man behöver kolla att det stämmer

Det beror väl på hur man vill sitta på en cykel?

Edit tycker att det fungerar bra med 120 mm styrstam på en 51-cc ram.

Jaja.

Ville bara poängtera att det inte nödvändigtvis blir dåligt för att man utnyttjar en webtjänst för inmätning, och beställer en billigare men bättre specad cykel på nätet. Det kan funka riktigt bra det med.

/r

Fast om man behöver fråga på ett forum så är sannolikheten större att det blir krångligt o fel.

Aha, det förklarar varför Mirage inte var med på hemsidan. Så det är bikebuster som bygger ihop vissa wiliercyklar med lite "lagerrensning" av komponenter?

Jag tror inte att Bikebuster bygger några cyklar utan köper partier av färdiga cyklar.

Peter: mät din grenlängd och kolla t.ex bikebusters storleksguide. Sen är ju alla olika, jag tyckte som sagt reachen var lång på battaglinen.

Enda skillnaden jag tänkt på veloce vs. 105 är att bromsarna inte har reglage att öppna klossarna för hjulbyte.

Du "öppnar bromsarna" med piggen i reglaget.

Jag har inte uppfattat någon skillnad i tid vid hjulbyte men det kanske beror på vem som är mekaniker.

Tack, piggen funkar bra.