Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 10:32Vilka inställningar är det som ska ändras?
Sadelhöjd, overall reach mm får man från Wrench Science. Om man utgår från en 100 mm styrstam på en medium och justerar uppåt/nedåt efter storlekarna är det framför allt VTT som man behöver kolla att det stämmer
Vilka inställningar är det som ska ändras?
Sadelhöjd, overall reach mm får man från Wrench Science. Om man utgår från en 100 mm styrstam på en medium och justerar uppåt/nedåt efter storlekarna är det framför allt VTT som man behöver kolla att det stämmer
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 12:39Det beror väl på hur man vill sitta på en cykel?
Edit tycker att det fungerar bra med 120 mm styrstam på en 51-cc ram.
Det beror väl på hur man vill sitta på en cykel?
Edit tycker att det fungerar bra med 120 mm styrstam på en 51-cc ram.
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 12:55Jaja.
Ville bara poängtera att det inte nödvändigtvis blir dåligt för att man utnyttjar en webtjänst för inmätning, och beställer en billigare men bättre specad cykel på nätet. Det kan funka riktigt bra det med.
/r
Jaja.
Ville bara poängtera att det inte nödvändigtvis blir dåligt för att man utnyttjar en webtjänst för inmätning, och beställer en billigare men bättre specad cykel på nätet. Det kan funka riktigt bra det med.
/r
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 12:58Fast om man behöver fråga på ett forum så är sannolikheten större att det blir krångligt o fel.
Fast om man behöver fråga på ett forum så är sannolikheten större att det blir krångligt o fel.
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 16:33Aha, det förklarar varför Mirage inte var med på hemsidan. Så det är bikebuster som bygger ihop vissa wiliercyklar med lite "lagerrensning" av komponenter?
Aha, det förklarar varför Mirage inte var med på hemsidan. Så det är bikebuster som bygger ihop vissa wiliercyklar med lite "lagerrensning" av komponenter?
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 16:40Jag tror inte att Bikebuster bygger några cyklar utan köper partier av färdiga cyklar.
Jag tror inte att Bikebuster bygger några cyklar utan köper partier av färdiga cyklar.
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 16:40Peter: mät din grenlängd och kolla t.ex bikebusters storleksguide. Sen är ju alla olika, jag tyckte som sagt reachen var lång på battaglinen.
Enda skillnaden jag tänkt på veloce vs. 105 är att bromsarna inte har reglage att öppna klossarna för hjulbyte.
Peter: mät din grenlängd och kolla t.ex bikebusters storleksguide. Sen är ju alla olika, jag tyckte som sagt reachen var lång på battaglinen.
Enda skillnaden jag tänkt på veloce vs. 105 är att bromsarna inte har reglage att öppna klossarna för hjulbyte.
Quote from ellen olsson on 27 June 2011, 16:50Du "öppnar bromsarna" med piggen i reglaget.
Du "öppnar bromsarna" med piggen i reglaget.
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 16:55Jag har inte uppfattat någon skillnad i tid vid hjulbyte men det kanske beror på vem som är mekaniker.
Jag har inte uppfattat någon skillnad i tid vid hjulbyte men det kanske beror på vem som är mekaniker.
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 17:51Tack, piggen funkar bra.
Tack, piggen funkar bra.