Quote from Guest on 9 July 2011, 08:13Som ett alternativ till en Cyclocross undrar jag vilken racermodell som man kan få på bredare däck, typ 28 - 30. Är det någon därute som har koll på detta?
/Benny
Som ett alternativ till en Cyclocross undrar jag vilken racermodell som man kan få på bredare däck, typ 28 - 30. Är det någon därute som har koll på detta?
/Benny
Quote from Berit Bengtson on 9 July 2011, 08:23Sådana cyklar kan vara svåra att hitta i Sverige, men i UK är de ganska vanliga, modellen brukar där kallas Winter Training Bike (vinter innebär olika saker i olika delar av världen...)
Tex Kinesis Racelight Tk2-ram + DC07-gaffel
Bra ram, och gaffel, som
Sådana cyklar kan vara svåra att hitta i Sverige, men i UK är de ganska vanliga, modellen brukar där kallas Winter Training Bike (vinter innebär olika saker i olika delar av världen...)
Tex Kinesis Racelight Tk2-ram + DC07-gaffel
Bra ram, och gaffel, som
Quote from Funbeat user on 9 July 2011, 20:50varför dessa breda däck?
varför dessa breda däck?
Quote from Funbeat user on 10 July 2011, 00:18Syftet med de breda däcken är för att kunna köra på grusvägarna runt byn där jag bor. Har provat med 24 på min cyclocross men det går inte att framföra cykeln i någon stõrre hastighet på ett säkert sätt.
Var intresserad av fler alternativ till en cyklocr
Syftet med de breda däcken är för att kunna köra på grusvägarna runt byn där jag bor. Har provat med 24 på min cyclocross men det går inte att framföra cykeln i någon stõrre hastighet på ett säkert sätt.
Var intresserad av fler alternativ till en cyklocr
Quote from Funbeat user on 10 July 2011, 07:17Ok ja det är ingen hit med racer på dåliga vägar
Ok ja det är ingen hit med racer på dåliga vägar
Quote from Funbeat user on 10 July 2011, 14:11Håkan tack för dina tips. Finns det fler alternativ från andra leverantörer oxå?
Håkan tack för dina tips. Finns det fler alternativ från andra leverantörer oxå?
Quote from Funbeat user on 10 July 2011, 14:15Frågan är ändå varför du vill ha ett pendlarök istället för en CycleX som är tävlingsanpassad?
Det är viss skillnad på egenskaperna till CX:s fördel.
Frågan är ändå varför du vill ha ett pendlarök istället för en CycleX som är tävlingsanpassad?
Det är viss skillnad på egenskaperna till CX:s fördel.
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 06:58Jag är inte riktigt med på resonemanget - en racer med breda däck skulle lyckas bättre på dålig väg än en Cyclocross med breda däck?
Jag är inte riktigt med på resonemanget - en racer med breda däck skulle lyckas bättre på dålig väg än en Cyclocross med breda däck?
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 09:59Vad är skillnaden? Skivbromsar?
Vad är skillnaden? Skivbromsar?
Quote from ellen olsson on 11 July 2011, 10:06Jag hänger nog inte heller riktigt med. Du vill ha 28-30mm breda däck på en racer men på crossen kör du med 24mm. Varför inte 28-30mm på crossen?
OK, det är skillnad i geometrin men resonemanget i övrigt verkar inte riktigt hänga ihop så du får nog hjälp
Jag hänger nog inte heller riktigt med. Du vill ha 28-30mm breda däck på en racer men på crossen kör du med 24mm. Varför inte 28-30mm på crossen?
OK, det är skillnad i geometrin men resonemanget i övrigt verkar inte riktigt hänga ihop så du får nog hjälp