Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 22:53En "normal" tur för mig är c:a 8 km grus (transportsträckan till landsvägen) för att sedan vara 20-25 km asfalt.
Idag kör jag med 35 mm Continental cyclocross speed däck på cyklocossen (cykeln levereras med dessa orginal). Men jag provade för ett tag med
En "normal" tur för mig är c:a 8 km grus (transportsträckan till landsvägen) för att sedan vara 20-25 km asfalt.
Idag kör jag med 35 mm Continental cyclocross speed däck på cyklocossen (cykeln levereras med dessa orginal). Men jag provade för ett tag med
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 06:42OK, en racer med breda bakstag tar i princip samma däck som
en cross och hastigheten beror ju på vilka däck på respektive underlag:
Antingen glider du fint med slicks på asfalten och "lider" på gruset
eller så har du mönstrade däck, är kung på gruset men
OK, en racer med breda bakstag tar i princip samma däck som
en cross och hastigheten beror ju på vilka däck på respektive underlag:
Antingen glider du fint med slicks på asfalten och "lider" på gruset
eller så har du mönstrade däck, är kung på gruset men
Quote from ellen olsson on 12 July 2011, 07:50Benny: Jag hade satsat på att köpa ett par extrahjul och sedan satt de däck jag ville ha på dessa. Egentligen så behövs inga extra hjul men det sparar tid...
Benny: Jag hade satsat på att köpa ett par extrahjul och sedan satt de däck jag ville ha på dessa. Egentligen så behövs inga extra hjul men det sparar tid...
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 08:43Varför vill du köra på crossdäck?
Varför vill du köra på crossdäck?
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 11:59Den eviga frågan om vilken som är den bästa kompromissen är ju klon i det hela...
Hur breda racingdäck finns det? 28 mm? För min erfarenhet säger att för att lida på gruset så kan inte däcken vara hur smala som helst heller, om det sedan ska var slicks e
Den eviga frågan om vilken som är den bästa kompromissen är ju klon i det hela...
Hur breda racingdäck finns det? 28 mm? För min erfarenhet säger att för att lida på gruset så kan inte däcken vara hur smala som helst heller, om det sedan ska var slicks e
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 14:21http://www.rosebikes.se/artikel/vittoria-randonneur-hyper/aid:378718
de här rullar hur bra som helst. både på asfalt och grus.
har ett par 32-or på gamla 80-tals-stålhästen som är mitt audax/randonneur-härke
http://www.rosebikes.se/artikel/vittoria-randonneur-hyper/aid:378718
de här rullar hur bra som helst. både på asfalt och grus.
har ett par 32-or på gamla 80-tals-stålhästen som är mitt audax/randonneur-härke
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 19:10Kompromissen med däck är ju helt oberoende av cross/racer.
Min cross kör allt från 23mm slicks till 35mm dubbdäck.
Continental GP 4-Seasons finns från 23 till 28mm och räcker inte
det kan du gå på citydäck som är ännu bredare.I andra änden av spektrat m
Kompromissen med däck är ju helt oberoende av cross/racer.
Min cross kör allt från 23mm slicks till 35mm dubbdäck.
Continental GP 4-Seasons finns från 23 till 28mm och räcker inte
det kan du gå på citydäck som är ännu bredare.
I andra änden av spektrat m
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 12:21Har samma problem som du, grusväg och sedan asfalt. Jag har löst det med en racer från Kona (konadelux - modellnamn) med 32 mm Continental däck. Funkar hur bra som helst! Hårt pumpade rullar de riktigt bra på asfalt
Steff
Har samma problem som du, grusväg och sedan asfalt. Jag har löst det med en racer från Kona (konadelux - modellnamn) med 32 mm Continental däck. Funkar hur bra som helst! Hårt pumpade rullar de riktigt bra på asfalt
Steff
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 20:41Vad är en räser, om man monterar ett bockstyre på den här
http://www.mtb29er.com/Axman_Carbon_Frame_29er.html
så kan man köra med 700x52c, fläsk räser.
Vad är en räser, om man monterar ett bockstyre på den här
http://www.mtb29er.com/Axman_Carbon_Frame_29er.html
så kan man köra med 700x52c, fläsk räser.
Quote from Funbeat user on 17 July 2011, 18:28Hur breda däck tar vanliga racerhjul? (Förlåt om det här upplevs som trådkapning, vill bara försöka hänga med i diskussionen..)
Hur breda däck tar vanliga racerhjul? (Förlåt om det här upplevs som trådkapning, vill bara försöka hänga med i diskussionen..)