Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken racercykel föredrar du?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Nu skall jag börja träna för min första Svenska klassiker nästa år. Tänkte börja med att införskaffa min första racercykel nu i dagarna.

Jag som aldrig cyklat på en racer tidigare har bestämt mig för att lägga 10 000 kr och köpa den på Henrikssons

Frammåt hösten borde du kunna få mer cykel för samma peng på höstrean.
Viktigast av allt är att cykeln har rätt storlek, sen är det en smaksak vilken som känns bäst för just dig, vad andra tycker är ointressant, bara att provcykla dom du är intresserad av

Dennis, att köpa cykel är lite av en kärleksaffär 😉

Vilket märke du köper är väldigt personligt, tycker du bättre om Trek så köp inte ett annat märke för du ska säkerligen spendera en hel del tid på cykeln.

För 10.000kr så får du en bra racer med bra k

Istället för att låsa dig vid en specifik butik så tycker jag att du ska kolla runt på andra ställen. Om du bor i Borås så har du ju inte speciellt långt till Cykelmagneten i Falkenberg där genomsympatiske Göran alltid har några riktiga klipp på lut. Han

Fredrik, Orbea återförsäljare i Dalsjöfors är helt klart intressant, har dom hemsida?

http://www.jbcykel.se/

WTF?! De verkar ha slutat med Orbea...

Edit säger: ...fast de står fortfarande listade som återförsäljare hos importören. Det bästa är nog att kolla med dem.

Jag hade valt - Bianchi Via Nirone 7 C2C Sora 2011
Men som det sägs ovan så är det vitkigt att just du gillar cykeln du köper.

När jag köpte min senaste cykel (och Ja, man köper flera och säljer sällan någon 🙂 ) så valde jag att inte köpa en cykel med Sora utan valde Tiagra, men det är ju prisskillnad också. Jag utgår ifrån min plånbok, utseende och komponenter. Tiagra är för m

Tack så jättemycket alltsammans för tipsen.
Kanske skall kolla runt lite mer och framförallt provar lite olika modeller. för att känna mig för vilken som känns bäst. Eftersom det verkar vara det som är det viktigaste.

Till utförsäljningarna startar kans

Jag skulle köpt nu om jag vore du, trist att vänta på rean om man vill ut.

Jag skulle valt tiagra hellre än sora, och bytt ut caaden med trippelklinga (som du länkar) till en vanlig dubbel.

12