Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 10:43@Fredrik jönson, kan du plocka fram vart den reglen du hävdar finns står.
I min värld så är det, oavsett väg -
Till fots: vänster sida
Fordon: höger sida.
Är det en smalare väg så får således fordonet väjja.
@Fredrik jönson, kan du plocka fram vart den reglen du hävdar finns står.
I min värld så är det, oavsett väg -
Till fots: vänster sida
Fordon: höger sida.
Är det en smalare väg så får således fordonet väjja.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 11:14Trafikförordningen säger detta och det är det enda som säger att man ska hålla till vänster som gående. Generellt gäller att man håller till höger i trafiken i det här landet.
7 kap. Bestämmelser för gående på väg
1 § Gående skall vid färd på väg använda
Trafikförordningen säger detta och det är det enda som säger att man ska hålla till vänster som gående. Generellt gäller att man håller till höger i trafiken i det här landet.
7 kap. Bestämmelser för gående på väg
1 § Gående skall vid färd på väg använda
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 11:49I min värld: Gemensam gång o cykelbana: Alla håller höger. Löp/mtbspår: Alla håller höger.
I min värld: Gemensam gång o cykelbana: Alla håller höger. Löp/mtbspår: Alla håller höger.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 13:28Varför inte göra det enkelt o alltid hålla vänster som gående eftersom det gäller på landsväg? Måste det vara olika så fort man är på en cykel/gångbana eller i löpspåret.. Inte konstigt det blir förvirrat.
Varför inte göra det enkelt o alltid hålla vänster som gående eftersom det gäller på landsväg? Måste det vara olika så fort man är på en cykel/gångbana eller i löpspåret.. Inte konstigt det blir förvirrat.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 13:48Kör i mitten så kan den gående/joggande välja antingen höger eller vänster.
Kör i mitten så kan den gående/joggande välja antingen höger eller vänster.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 14:04..när vi ändå är innne på tråden. Under min runda idag, så mötte jag en löpare som sprang just på vänster sida. Alltså mot trafiken.
Var väl inget märkvärdigt med detta, om det vore för att löparen, flyttade innåt en meter i vägen, och släppte mig på han
..när vi ändå är innne på tråden. Under min runda idag, så mötte jag en löpare som sprang just på vänster sida. Alltså mot trafiken.
Var väl inget märkvärdigt med detta, om det vore för att löparen, flyttade innåt en meter i vägen, och släppte mig på han
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 16:33Empiri säger att det ofta är kvinnor som helst går till vänster. Kan det stämma och isf varför?
Empiri säger att det ofta är kvinnor som helst går till vänster. Kan det stämma och isf varför?
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 16:55Vet inte. Har haft hund och alla kurser har man hund på vänster sida, då faller det sig naturligt att gå på vänster sida oavsett var man går, så att man har sig själv mellan det/den man möter. T ex en annan hund om man har en stökig hund, då har man kontr
Vet inte. Har haft hund och alla kurser har man hund på vänster sida, då faller det sig naturligt att gå på vänster sida oavsett var man går, så att man har sig själv mellan det/den man möter. T ex en annan hund om man har en stökig hund, då har man kontr
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 18:10Ja hundar och barn håller man helst mellan sig och vägrenen ...
Sedan är det väldigt rörigt med alla olika sorters gc-banor, somliga är delade med rand i cykel- och gå-fält, andra inte, en del är enkelriktade för cyklister - men jag tvivlar på att ngn lyc
Ja hundar och barn håller man helst mellan sig och vägrenen ...
Sedan är det väldigt rörigt med alla olika sorters gc-banor, somliga är delade med rand i cykel- och gå-fält, andra inte, en del är enkelriktade för cyklister - men jag tvivlar på att ngn lyc
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 07:39Just på dom kombinerade gc banorna utan streck, så tror jag det är många som beter sig på samma sätt som om det vore streck, i alla fall jag nu när jag tänker efter, gick själv med barnvagn från bussen och höll mig på vänster sida, då cykelbanorna vad jag
Just på dom kombinerade gc banorna utan streck, så tror jag det är många som beter sig på samma sätt som om det vore streck, i alla fall jag nu när jag tänker efter, gick själv med barnvagn från bussen och höll mig på vänster sida, då cykelbanorna vad jag