Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 21:10Wrench Science tycker att jag ska ha en sadelhöjd på 81,2 cm. Fast i verkligheten sitter jag på 84,5 cm och det är en kompromiss för att sitta ganska lågt i den tekniska terräng jag ofta trampar omkring i. Deras förslag verkar helt orimligt, blev aningen
Wrench Science tycker att jag ska ha en sadelhöjd på 81,2 cm. Fast i verkligheten sitter jag på 84,5 cm och det är en kompromiss för att sitta ganska lågt i den tekniska terräng jag ofta trampar omkring i. Deras förslag verkar helt orimligt, blev aningen
Quote from Fredrik Närenfors on 24 September 2009, 21:11Då har du nog mätt fel, för annars skulle alla andras mått också bli lika tokiga.
Då har du nog mätt fel, för annars skulle alla andras mått också bli lika tokiga.
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 21:14Jag är 180 cm, innerbensmått 84 cm, och har en Orbea opal med 55 cm virituellt c-c överrör och ungefär liknande propotioners som wiliercykeln. Jag använder en 10 cm styrstam. Denna kombination fungerar bra för mig!
Min första racer jag köpte var en Gitane
Jag är 180 cm, innerbensmått 84 cm, och har en Orbea opal med 55 cm virituellt c-c överrör och ungefär liknande propotioners som wiliercykeln. Jag använder en 10 cm styrstam. Denna kombination fungerar bra för mig!
Min första racer jag köpte var en Gitane
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 21:36Jag har inte mätt fel.
Jag har inte mätt fel.
Quote from Fredrik Närenfors on 24 September 2009, 21:44Jag lovar att nåt fel har det blivit. Så mycket som ca tre cm är orimligt att det skiljer isynnerhet som du tycker du sitter lågt på 84,5. Eller så har du 58 i skostorlek och klossarna extra långt fram.
Jag lovar att nåt fel har det blivit. Så mycket som ca tre cm är orimligt att det skiljer isynnerhet som du tycker du sitter lågt på 84,5. Eller så har du 58 i skostorlek och klossarna extra långt fram.
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 22:31Om inte jag tyckte att nåt var fel så hade jag inte påpekat det orimliga. Men jag har inte mätt fel och inte skrivit fel.
Indata:
Your Measurements
Height: 189.00 cm
Sternum Notch: 153.00 cm
Inseam Length: 92.00 cm
Arm Length: 70.00 cm
Shoulder Wid
Om inte jag tyckte att nåt var fel så hade jag inte påpekat det orimliga. Men jag har inte mätt fel och inte skrivit fel.
Indata:
Your Measurements
Height: 189.00 cm
Sternum Notch: 153.00 cm
Inseam Length: 92.00 cm
Arm Length: 70.00 cm
Shoulder Wid
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 08:40Wrench Science m fl använder LeMonds gamla formler att sadelhöjden är lika med innerbenslängdenX0.883. Det har hänt mycket med sadlar skor och pedaler sedan dessa formler kom till. Se detta som en grundinställning. Att det kan variera med några cm upp oc
Wrench Science m fl använder LeMonds gamla formler att sadelhöjden är lika med innerbenslängdenX0.883. Det har hänt mycket med sadlar skor och pedaler sedan dessa formler kom till. Se detta som en grundinställning. Att det kan variera med några cm upp oc
Quote from Funbeat user on 27 September 2009, 15:35Hur mäter Ni benlängden? gränslar Ni ett kvastskaft? eller.....
Hur mäter Ni benlängden? gränslar Ni ett kvastskaft? eller.....
Quote from ellen olsson on 27 September 2009, 15:39Måttband brukar funka bra, speciellt om man får hjälp.
Måttband brukar funka bra, speciellt om man får hjälp.
Quote from Funbeat user on 27 September 2009, 16:48Köper du cykeln hos exempelvis Cykelcity eller Cykloteket så bör du få hjälp med att ställa in cykeln ordentligt efter dina kroppsmått 🙂
Jag själv är 176 och kör på en mediumram, fungerar klockrent. Det borde fungera för dig med!
Köper du cykeln hos exempelvis Cykelcity eller Cykloteket så bör du få hjälp med att ställa in cykeln ordentligt efter dina kroppsmått 🙂
Jag själv är 176 och kör på en mediumram, fungerar klockrent. Det borde fungera för dig med!