Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilken tid gäller vid tävling?
You need to log in to create posts and topics.

12

Vilken tid räknar ni på när ni tävlar, bruttotid eller nettotid?

Tommy

Officiell tid enligt resultatlistan.

Hur menar du nu?

Nettotid gäller väl för de flesta motionärer och är oftast det som hamnar som officiell tid i resultatlistan.

Brottotid är väl det som gäller för elit, alltså från startskott till målsnöre och inte ngn chiptid. Här brukar det inte skilja. mkt heller.

Me

Bruttotid: Från man går upp på morgonen tills man går i mål?

Officiell tid enl. resultatlistan är resultatet på tävlingen.
Bruttotid enl. Garmin 305 är vad som rapporteras på Funbeat.

Anders: Nä, netto 2.40.07 och brutto 2.40.13. Jag var lite seg i starten, trodde det var en minut kvar och blev lite överrumplad när skottet gick...

För mig känns det som nettotid är mer rätt 🙂 I ett Marathon eller annat storlopp kan man stå i minuter innan man kliver över mattan. Känns lite fel att regga bruttotid då eftersom man är amatör. När jag blir proffs ska jag regga bruttotid.
Tommy

Officiell tid enligt resultatlistan kör jag också på. På de största loppen är chiptiden den officiella (Sthlm marathon ocg Gbg-varvet t.ex). På de flesta mindre lopp är det bruttotid (guntime) som är den officiella (och enda tillgängliga), vad man själv e

Aha, Mackan, 2.40.07 var nettotid, då noterar jag på din bruttotid att du har ju bara 2 sek bättre M40-tid på maran än mig! 😉

Det där att guntime (bruttotid) bara finns i mindre lopp stämmer ej riktigt, och i de större lopp som har det, beror det mera p

12