Quote from Guest on 25 June 2011, 11:51Är det någon som vet viken tid man gick riksmachen på. Råkade i diskution med svärmor på midsommarafton,hon var helt övrtygad om att hon gick milen under timman och att i stort sätt alla gjorde detta! Vilket jag betvivlar. Har sök på nätet men hittar bara
Är det någon som vet viken tid man gick riksmachen på. Råkade i diskution med svärmor på midsommarafton,hon var helt övrtygad om att hon gick milen under timman och att i stort sätt alla gjorde detta! Vilket jag betvivlar. Har sök på nätet men hittar bara
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 12:01Tja, jag _springer_ inte ens milen på 1 timma (ännu), så jag har svårt att tänka mig att majoriteten skulle ha _gått_ den på under timman (med tanke på den spridning i ålder, fysisk kapacitet etc som det ändå var på Riksmarschen). Därmed inte sagt att det
Tja, jag _springer_ inte ens milen på 1 timma (ännu), så jag har svårt att tänka mig att majoriteten skulle ha _gått_ den på under timman (med tanke på den spridning i ålder, fysisk kapacitet etc som det ändå var på Riksmarschen). Därmed inte sagt att det
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 12:21De som går raskt och är vana att gå brukar kunna hålla ett tempo på 7½-9 min/km ... 75-90 min. Riktiga gångare är snabbare, men de ser inte ut som om de promenerar heller. Många var nog vana att gå fort på den tiden, men 10 km på en timme ... det låter li
De som går raskt och är vana att gå brukar kunna hålla ett tempo på 7½-9 min/km ... 75-90 min. Riktiga gångare är snabbare, men de ser inte ut som om de promenerar heller. Många var nog vana att gå fort på den tiden, men 10 km på en timme ... det låter li
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 12:30När jag går 10km tillsammans med min vovve så tar det ca 1h 40 min, då är det visserligen många stopp för att han ska få kissa och nosa. Skulle jag gå den själv så hade jag nog kommit ner till ca 90 min.
Tror inte att dom flesta som gick den gjorde det un
När jag går 10km tillsammans med min vovve så tar det ca 1h 40 min, då är det visserligen många stopp för att han ska få kissa och nosa. Skulle jag gå den själv så hade jag nog kommit ner till ca 90 min.
Tror inte att dom flesta som gick den gjorde det un
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 13:5990 minuter känns mycket troligare. När jag går en mil snabbt tar det ungefär 80 minuter.
90 minuter känns mycket troligare. När jag går en mil snabbt tar det ungefär 80 minuter.
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 14:08Avslappnat går jag 5 km/h, lite raskare 6 km/h.
Avslappnat går jag 5 km/h, lite raskare 6 km/h.
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 16:29Att gå en mil under en timme skulle jag säga att nästan ingen som inte tränar gång grejar. Man får helt enkelt inte upp den farten utan att man börjar springa/jogga.
Att gå en mil under en timme skulle jag säga att nästan ingen som inte tränar gång grejar. Man får helt enkelt inte upp den farten utan att man börjar springa/jogga.
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 13:08Nu vet jag inte så noga vad Riksmarchen var, men var det givet att den var just 10 km?
Jag trodde det var ett arrangemang över hela landet.
Nu vet jag inte så noga vad Riksmarchen var, men var det givet att den var just 10 km?
Jag trodde det var ett arrangemang över hela landet.
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 13:32http://sv.wikipedia.org/wiki/Riksmarschen
Damerna 10km och herrarna 15km tydligen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Riksmarschen
Damerna 10km och herrarna 15km tydligen.
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 13:38I så fall tycker jag det är konstigt att maxtiden var 1,5 tim.
I så fall tycker jag det är konstigt att maxtiden var 1,5 tim.