Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken tidning anser ni är den bä …
You need to log in to create posts and topics.

Och mitt inlägg är absolut inte menat att förarga någon/ironisera. Är bara nyfiken.

Alexander, man kan också undersöka baklänges. Dvs, det kostar si och så mycket att producera en tidning. Låt oss säga att man har en stab om 10 människor (allt inräknat). Lönekostnaden, grovt, är då drygt 5 millioner kronor om året. Det tillkommer lokaler

Tack för svaret Daniel.

Men 10 personer i staben, är det inte i överkant? Med tanke på att mycket sker på frilansbasis idag...

Jag tänkte på annonsavdelningen, prenumerationsavdelningen, ekonomiansvarig, det blir fler folk än man tror, även om mycket kan "outsourcas".

Det är klart, om tidningen tillhör ett mediabolag som redan har vissa produktoberoende tjänster för andra tidnin

Jo, de hade jag också i åtanke (marknad, ekonomi etc)...

Skandinavien kanske är en intressant marknad. Intressant tanke!

Jag gillar tidningen Kadens, den passar oss "nyblivna" cykelmotionärer. De kunde väl ha lite mer LGV för det har varit mycket MTB i de senaste tidningarna. Vätternrundans tidning "Cykla" tycker jag också är helt ok till oss "nybörjare".

Instämmer i att Kadens har för mkt tonvikt på MTB jämfört med LVG. Mer balanserat innehåll skulle göra en redan ok tidning till en bra tidning.