Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilket är ditt BÄSTA cykelminne? …
You need to log in to create posts and topics.

Finns ju flera minnen men ett par står ju ut lite.

Favoritrundan mitt i sommaren, varmt och skönt och trots att den går mitt i Stockholm är jag helt ensam på hela rundan. Klockan stannar och jag är ett med cykeln och kan njuta utan att väja eller behöva

Hej på er.

Min absoluta favorit är när jag singel cyklade runt "Runt Vänern" (RV) förra året. Och det trots att det gick bra mycket fortare i år, så var förra årets runda bättre. Den var/är mer minnesvärd på något sätt.

För bara det att komma på när ma

Lät fantastiskt, P!
Mitt eget bästa cykelminne hoppas jag kommer nästa vecka. Det blir 4 etapper från Karlskrona till Sundsvall. Vädert ska bli varmt och bra och det ser ut att bli medvind 90% av tiden... ca 8-12 timmar per dag på cykeln med övernattninga

Jag är frestad att säger RoH 2008 och målgången på Gärdet.
Även Mälaren & Vättern runt 2003 med Garry Jones var också stort efter alla operationer och mitt i cancerbehandlingen men numera är det så enkelt att den bästa cykelminnen jag har är den jag körde

Mitt bästa cykelminne är nog första 10-mila-rundan, det var sjukt roligt och alldeles knasigt. 😀

http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=62631

Första Vättern 2002 är speciell.. men även 2006 är minnesvärd. Tappade min egen klunga pga bil och refug i Ödeshög, men lyckade få ihop en fantastisk klunga under resten av vägen som körde makalöst fint ihop.

Giro delle Dolomiti är speciellt.. Att jag e

Höll på att skriva varje pass men det hade kanske varit lite väl positivt.
När jag går upp kl:4, rullar ut på de kurviga och småkuperade vägarna i Vallentuna. Helt tyst, helt ensam susar jag fram, dimman lättar från fält och sjöar och solen börjar så smån

Det är helt klart Årets Styrkeprov när vi kom upp på Dovrefjäll i Norskt sommarväder.

Nr 1 är från förra året då jag och Krister kom ner till Smygehamn i strålande morgonsol efter 210mil på hojj. de sista timmarna hade innehållit mörker och dimma men just då vi kom ner till kusten lättade dimman och vi fick se kusten och den känslan då fyr

Skulle nog skriva första Tjejvättern - första cykelloppet - och första turerna på racern - inklusive regnturen till Borensberg ... men också bara några av mina första turer ut på miyatan ute på "landet" ...