Quote from Funbeat user on 16 October 2014, 21:45http://www.xxl.se/cykel/cyklar/landsvagscykel/merida-cx-3-cyclocross-cykel/p/1097673_1_style
http://www.xxl.se/cykel/cyklar/landsvagscykel/merida-cx-3-cyclocross-cykel/p/1097673_1_style
Quote from Funbeat user on 17 October 2014, 14:07Den där har jag kikat på, ser fin ut men finns tyvärr inte i min storlek. Känns som att det är så med väldigt många cyklar just nu, alla väntar väl på att få in nästa års modeller...
Den där har jag kikat på, ser fin ut men finns tyvärr inte i min storlek. Känns som att det är så med väldigt många cyklar just nu, alla väntar väl på att få in nästa års modeller...
Quote from Amanda Wallin on 17 October 2014, 15:36Nu kan jag inte så mycket om cyklar, men jag funderar på att Fuji-cykeln som du hänvisar till (vilken är jättefin) står listad under racercyklar och inte under cx. Har du kollat att det går att fästa stänkskärmar på den?
Nu kan jag inte så mycket om cyklar, men jag funderar på att Fuji-cykeln som du hänvisar till (vilken är jättefin) står listad under racercyklar och inte under cx. Har du kollat att det går att fästa stänkskärmar på den?
Quote from Funbeat user on 17 October 2014, 21:50Fujin ska gå att fästa skärmar och sätta fetare däck på ja, har kollat i butik.
Fujin ska gå att fästa skärmar och sätta fetare däck på ja, har kollat i butik.
Quote from Amanda Wallin on 20 October 2014, 07:43Toppen! Då tror jag att du har en cykel som riktmärke där 🙂
Toppen! Då tror jag att du har en cykel som riktmärke där 🙂
Quote from Funbeat user on 20 October 2014, 21:16Ja jag börjar bli sugen på den på riktigt. Och sätter jag på andra däck så bör den väl klara lite grusväg också? eller vad är det som gör att en cyclocross ska klara grusväg/stig men inte den här?
Ja jag börjar bli sugen på den på riktigt. Och sätter jag på andra däck så bör den väl klara lite grusväg också? eller vad är det som gör att en cyclocross ska klara grusväg/stig men inte den här?
Quote from Funbeat user on 21 October 2014, 22:54Så, nu har jag gjort mitt köp och valet föll på Fujin till slut. Fick den för 8000 så kändes värt att lägga 2000 extra för en cykel som jag faktiskt kommer kunna träna ordentligt med och köra något lopp också.
Också fixat så att jag har den lagstadgade
Så, nu har jag gjort mitt köp och valet föll på Fujin till slut. Fick den för 8000 så kändes värt att lägga 2000 extra för en cykel som jag faktiskt kommer kunna träna ordentligt med och köra något lopp också.
Också fixat så att jag har den lagstadgade
Quote from Funbeat user on 22 October 2014, 08:30Grattis Jerker, jag tror du gjorde ett väldigt bra val av de alternativ som diskuterats här. Fujin kommer att kännas snabb och bra.
Grattis Jerker, jag tror du gjorde ett väldigt bra val av de alternativ som diskuterats här. Fujin kommer att kännas snabb och bra.
Quote from Amanda Wallin on 22 October 2014, 09:56Jag är i samma sits och ska köpa en ny cykel, men det blir till våren. Jag funderar starkt på en CX och Fujin ser jätteintressant ut. Grattis till ett (tror jag) bra köp och lycka till nu.
Jag är i samma sits och ska köpa en ny cykel, men det blir till våren. Jag funderar starkt på en CX och Fujin ser jätteintressant ut. Grattis till ett (tror jag) bra köp och lycka till nu.