Quote from Guest on 18 September 2013, 11:32Jag har tränat löpning, och så. Men pga av att jag har 3 lopp, 3 veckor efter varann, med start nästa helg med Lidingöloppet (Därefter Tjurruset, och sist Hässelbyloppet), så behöver jag strukturera min träning from idag. Jag kan träna 30min styrka el löp
Jag har tränat löpning, och så. Men pga av att jag har 3 lopp, 3 veckor efter varann, med start nästa helg med Lidingöloppet (Därefter Tjurruset, och sist Hässelbyloppet), så behöver jag strukturera min träning from idag. Jag kan träna 30min styrka el löp
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 11:424 km löpning tisdag och torsdag, tävling på helgen och en mycket lätt återhämtningslöpning på 4 km söndag eftermiddag/kväll.
4 km löpning tisdag och torsdag, tävling på helgen och en mycket lätt återhämtningslöpning på 4 km söndag eftermiddag/kväll.
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 11:54Mitt förslag är att du kör Lidingöloppet som träningspass/distans, Tjurruset som lekpass och Hässelbyloppet som riktig tävling där du ger ger gärnet. Träna som vanligt fram till veckan före Hässelby då du kör enl Niklas tips här ovan.
Mitt förslag är att du kör Lidingöloppet som träningspass/distans, Tjurruset som lekpass och Hässelbyloppet som riktig tävling där du ger ger gärnet. Träna som vanligt fram till veckan före Hässelby då du kör enl Niklas tips här ovan.
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 11:54..inget mer det?
..inget mer det?
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 12:29Ett förslag från en lekman.
Innan Lidingöloppet
Ett lugnt långpass i terräng på ca 2 mil snarast, ikväll?
Fartlek i terräng ca 8-10km någon gång fredag-söndag.Under veckorna innan varje lopp
2 lugna pass på 3-5 km, kanske något stegringslopp om du känn
Ett förslag från en lekman.
Innan Lidingöloppet
Ett lugnt långpass i terräng på ca 2 mil snarast, ikväll?
Fartlek i terräng ca 8-10km någon gång fredag-söndag.
Under veckorna innan varje lopp
2 lugna pass på 3-5 km, kanske något stegringslopp om du känn
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 13:18"..inget mer det?"
Eftersom din normala veckodos ligger runt 3-4 mil så bör du nog inte öka den inför en tävlingsperiod. Tipset ovan att köra lite hårdare denna veckan eftersom det är 10 dagar kvar till Lidingö kan vara en bra idé om du känner dig frisk
"..inget mer det?"
Eftersom din normala veckodos ligger runt 3-4 mil så bör du nog inte öka den inför en tävlingsperiod. Tipset ovan att köra lite hårdare denna veckan eftersom det är 10 dagar kvar till Lidingö kan vara en bra idé om du känner dig frisk
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 15:28Ok 🙂
Men hur är det med styrketräning? Ska jag bara springa? Om det är så, så är det ok, jag bara undrar..
För övrigt ska jag göra en almanacka och skriva in enl era inlägg hur jag ska springa..
Återkommer kanske med frågor, Men tills dess 1000 TACK
Ok 🙂
Men hur är det med styrketräning? Ska jag bara springa? Om det är så, så är det ok, jag bara undrar..
För övrigt ska jag göra en almanacka och skriva in enl era inlägg hur jag ska springa..
Återkommer kanske med frågor, Men tills dess 1000 TACK
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 16:05Ta och fundera på vad du vill ha ut av din löpning och vad du har för kortsiktiga och långsiktiga planer.
Det är inte rimligt att maxa på tre tävlingar tre helger efter varandra. Välj en av dem att satsa på och kör de andra som träning eller fun run.
S
Ta och fundera på vad du vill ha ut av din löpning och vad du har för kortsiktiga och långsiktiga planer.
Det är inte rimligt att maxa på tre tävlingar tre helger efter varandra. Välj en av dem att satsa på och kör de andra som träning eller fun run.
S
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 16:41Oj. Långsiktiga och korta, oj ingen aning. Har nog inte funderat alls på det, kanske komma under timman på 10km(och då bättre än 59.43min hahahaha)
Sen på långpassen att jag inte kroknar, och hoppar av, och springa på hyvsad tid. Har funderat på marathon
Oj. Långsiktiga och korta, oj ingen aning. Har nog inte funderat alls på det, kanske komma under timman på 10km(och då bättre än 59.43min hahahaha)
Sen på långpassen att jag inte kroknar, och hoppar av, och springa på hyvsad tid. Har funderat på marathon
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 20:36Jaha, det var ju amitiösa mål. Det där med att andas ska du inte bry dig om, det kommer med ökat flås (!)
Vad gäller lära sig ultra så handlar det i huvudsak om att lära sig njuta så mycket av sin löpning att man tar varje chans till ett långpass och sp
Jaha, det var ju amitiösa mål. Det där med att andas ska du inte bry dig om, det kommer med ökat flås (!)
Vad gäller lära sig ultra så handlar det i huvudsak om att lära sig njuta så mycket av sin löpning att man tar varje chans till ett långpass och sp