Quote from Guest on 8 August 2010, 11:01Hej hej,
Jag springer just nu milen på 64 min. Min drömgräns är därför såklart att förbättra min tid till under timmen.
Problemet är att jag inte vet hur jag ska bli snabbare. Så fort jag löptränar med hastigheter på 6 min/km eller snabbare så får jag
Hej hej,
Jag springer just nu milen på 64 min. Min drömgräns är därför såklart att förbättra min tid till under timmen.
Problemet är att jag inte vet hur jag ska bli snabbare. Så fort jag löptränar med hastigheter på 6 min/km eller snabbare så får jag
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 11:11Brukar du äta nåt speciellt innan dina snabba pass? En del får liknande problem om de t.ex. käkar frukt en stund före träningen
Brukar du äta nåt speciellt innan dina snabba pass? En del får liknande problem om de t.ex. käkar frukt en stund före träningen
Quote from Daniel Jernebring on 8 August 2010, 11:14Egentligen inte... jag har testat att inte äta 3, 2 och 1 timme innan passet, vilket inte gör någon skillnad. Och det blir likadant om jag försöker mig på att göra en fartökning när jag är ute på ett lugnare "distanspass".
Egentligen inte... jag har testat att inte äta 3, 2 och 1 timme innan passet, vilket inte gör någon skillnad. Och det blir likadant om jag försöker mig på att göra en fartökning när jag är ute på ett lugnare "distanspass".
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 11:38Eller drick inte för hastigt vatten eller för mycket ,kanske luftbubblor i magen, fått själva magknip i motions tävlingar och träning då jag var mer aktiv i träning.
Eller drick inte för hastigt vatten eller för mycket ,kanske luftbubblor i magen, fått själva magknip i motions tävlingar och träning då jag var mer aktiv i träning.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 13:29har fått det ibland o det brukar hjälpa o rappa ordentligt för mig.. men dricker aldrig kolsyrat osv..
har fått det ibland o det brukar hjälpa o rappa ordentligt för mig.. men dricker aldrig kolsyrat osv..
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 14:06Det är helt rätt att köra snabbare pass och intervaller för att nå ditt mål.
Hur ser uppvärmningen ut på dina snabbare pass? Känner du av ditt magknip om du joggar lugnt i 10 minuter innan du sätter fart?
Det är helt rätt att köra snabbare pass och intervaller för att nå ditt mål.
Hur ser uppvärmningen ut på dina snabbare pass? Känner du av ditt magknip om du joggar lugnt i 10 minuter innan du sätter fart?
Quote from Daniel Jernebring on 8 August 2010, 21:22Ja, jag brukar värma ungefär 10 min... kanske ska testa med 15-20 nästa gång..?
Ja, jag brukar värma ungefär 10 min... kanske ska testa med 15-20 nästa gång..?
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 08:08Är du säker på att det är inälvorna som spökar? Det är annars möjligt att du spänner dig på ett annat sätt vid högre fart (andning/hållning) och att magmusklerna blir uttröttade/krampar.
Är du säker på att det är inälvorna som spökar? Det är annars möjligt att du spänner dig på ett annat sätt vid högre fart (andning/hållning) och att magmusklerna blir uttröttade/krampar.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 20:58Skulle kunna vara laktosintolerans? Jag har haft liknande problem under sommaren, tror det är för att jag ätit mycket filmjölk ... eller det är en av mina teorier iaf 🙂
Skulle kunna vara laktosintolerans? Jag har haft liknande problem under sommaren, tror det är för att jag ätit mycket filmjölk ... eller det är en av mina teorier iaf 🙂
Quote from Daniel Jernebring on 9 August 2010, 21:10@ elastigirl: Nej, laktosintolerant är jag inte - som tur är 🙂 Dricker mycket mjölk, fil, osv till vardags och får inga problem av detta.
@ Lars Klippmark: Idag testade jag faktiskt att försöka slappna av mer i bukmuskulaturen, och jag fick inga störr
@ elastigirl: Nej, laktosintolerant är jag inte - som tur är 🙂 Dricker mycket mjölk, fil, osv till vardags och får inga problem av detta.
@ Lars Klippmark: Idag testade jag faktiskt att försöka slappna av mer i bukmuskulaturen, och jag fick inga störr