Quote from Guest on 25 March 2011, 17:21Jag springer i dagsläget 5-6 mil /v fördelat på 6-7 pass. Blandar lite längre pass, med många distanspass. Väldigt få kvalitetspass i form av tempo, intervall etc.
Jag har mycket energi och springer bara för att må bra. Därför springer jag helst varje
Jag springer i dagsläget 5-6 mil /v fördelat på 6-7 pass. Blandar lite längre pass, med många distanspass. Väldigt få kvalitetspass i form av tempo, intervall etc.
Jag har mycket energi och springer bara för att må bra. Därför springer jag helst varje
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 17:31Efter att ha tittat i kalendern hur du har tränat så är det ganska enkelt att föreslå en del förändringar.
1. Spring fortare på de korta passen. De kan vara 5 km...
2. Spring långsammare på de långa passen. "Prattempo" är bra. Jag brukar ibland prata i
Efter att ha tittat i kalendern hur du har tränat så är det ganska enkelt att föreslå en del förändringar.
1. Spring fortare på de korta passen. De kan vara 5 km...
2. Spring långsammare på de långa passen. "Prattempo" är bra. Jag brukar ibland prata i
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 17:43Tack för bra input!
Jag vet att det är bra med vilodagar, men det är så skönt att komma ut varje dag 🙂
Tack för bra input!
Jag vet att det är bra med vilodagar, men det är så skönt att komma ut varje dag 🙂
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 17:50Hur mycket man kan träna beror på gener och... hur bra tränad man är. (H). Pröva att köra samma antal km på 5 dagar i veckan och se om det blir bättre, kanske ta ett långpass på 90-120 minuter dagen innan vilodag?
Hur mycket man kan träna beror på gener och... hur bra tränad man är. (H). Pröva att köra samma antal km på 5 dagar i veckan och se om det blir bättre, kanske ta ett långpass på 90-120 minuter dagen innan vilodag?
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 18:08Känner igen mig. Viktigt att lyssna på kroppens signaler.
Kan du kanske hitta någon alternativträning, så du slipper helvila, men ändå får återhämtning för löpningen. Paddling, MTB, landsvägscykling, simning är olika roliga (tycker jag) motionsformer att
Känner igen mig. Viktigt att lyssna på kroppens signaler.
Kan du kanske hitta någon alternativträning, så du slipper helvila, men ändå får återhämtning för löpningen. Paddling, MTB, landsvägscykling, simning är olika roliga (tycker jag) motionsformer att
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 18:23Lummis råd ovan är bra. Punkt 1 o 2 brukar jag sammanfatta som att "undvik mellanmjölksträning". Många löpare springer alldeles för långa och långsamma kvalitetspass och samtidigt alldeles för korta och snabba långpass.
Håll passen under 45 min eller över
Lummis råd ovan är bra. Punkt 1 o 2 brukar jag sammanfatta som att "undvik mellanmjölksträning". Många löpare springer alldeles för långa och långsamma kvalitetspass och samtidigt alldeles för korta och snabba långpass.
Håll passen under 45 min eller över
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 18:40När jag tittar på din träningsdagbok så har du de senaste tre veckorna legat på ca 6 mil/v och innan dessa veckor har det varit lägre mängd, så det är inte så konstigt att du är lite sliten just nu. Skulle råda dig att ta en lugnare återhämtningsvecka om
När jag tittar på din träningsdagbok så har du de senaste tre veckorna legat på ca 6 mil/v och innan dessa veckor har det varit lägre mängd, så det är inte så konstigt att du är lite sliten just nu. Skulle råda dig att ta en lugnare återhämtningsvecka om
Quote from Bjarne Lewin on 25 March 2011, 18:42Vad jag förstår så vill Titti kunna springa varje dag, för att det är skönt. Hon vill inte bli snabb utran bara springa varje dag! 🙂
I det fallet skulle jag rekommendera Maffetone! Nu är jag inte helt såld på hans begrepp om MAF-pulsen av samma anledni
Vad jag förstår så vill Titti kunna springa varje dag, för att det är skönt. Hon vill inte bli snabb utran bara springa varje dag! 🙂
I det fallet skulle jag rekommendera Maffetone! Nu är jag inte helt såld på hans begrepp om MAF-pulsen av samma anledni
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 18:56Jag vill också springa varje dag. För att undvika den där känslan av slitenhet varvar jag med styrketräning som core och cirkelfys.
Jag vill också springa varje dag. För att undvika den där känslan av slitenhet varvar jag med styrketräning som core och cirkelfys.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 19:32Åh tack för att ni engagerar er! Ska läsa igenom alla råd ordentligt och justera därefter 🙂
Åh tack för att ni engagerar er! Ska läsa igenom alla råd ordentligt och justera därefter 🙂