Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVintercykel eller fulhoj
You need to log in to create posts and topics.

12

hur många här på forumet har en fulhoj för vinterträning? märke och modell?

Chorus nav och Montreal-76/CXP33 med competitionekrar.
De ska bytas nu till Daytonanav och Open pro CD/CXP33 efter 9 års slitsamt arbete.

Edit påpekar att det är en Columbus-02 CycleX med grodlår

Kör nyligen inskaffad MTB (beg.) Avanti Hammer (helstel) med Deore grejer och Mavic CrossRide.

Ridley Crossbow, just nu under uppdatering från Ultegra 9 del till SRAM Rival samt montering singelklinga fram 50t. CXP33 med Ultegranav.

Jag köpte en Ridley crossbow ram för några år sedan. Skruvade på diverse överblivna delar som jag hade hemma (fick köpa vevlager, sadelstolpe och stänkskärmar).

På den hojen hamnar gamla kassetter och kedjor mm, som inte platsar på "finhojen".

Cannondale MTB, 90-tals värsting med stelopererad dämpare. Tre fina drev fram men kassetten har bara en fungerande krans.
Vardagslyx helt enkelt.

Easton Whiskey Pete. XTR-utrustad (bakväxeln började jag använda 1998, hållbar skit det där), Mavic CrossRide, Marzocchi med förkortad slaglängd och året runt bestyckad med ca 10 år gamla Nokian Extreme 294 (tror jag de heter).

Cannondale caad 3 med skivbroms o en helt underbar men gammal fatty gaffel som funkar i alla väder. XT rakt igenom o alla slitdelar bytta utom vevlager..:)

En Focus cykelcross med ultegra och heltäckande skärmar.
Schwalbe Racing Ralph däck som jag framtill byter till Nokian med dubb på under den hala perioden på året. Cyklar på denna året runt till jobbet och även som lvg-racer på vintern. På sommarhalvåret

8 år gammal Crescent, helstel mtb. Spricka i ramen. Kör väl tills det rasar.

Edit: Gamla dubbdäck och skärmar under den mörka delen av året. Ingen kompis-lapp tyvärr.

12