Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 14:58Körde på en Cannondale CX i många år, både vinter och sommar, fast med olika däck och skärmar på vintern inkl superbra kompislapp både fram och bak. Tyvärr gav ramen (nedre bakgaffeln) upp i somras, kör nu på en fixie (ST Lager) som pendlarök. Dåligt med
Körde på en Cannondale CX i många år, både vinter och sommar, fast med olika däck och skärmar på vintern inkl superbra kompislapp både fram och bak. Tyvärr gav ramen (nedre bakgaffeln) upp i somras, kör nu på en fixie (ST Lager) som pendlarök. Dåligt med
Quote from Mattias Johansson on 27 October 2009, 15:13Min gamla racer Crescent Giga går som fulhoj. Den rullar under vår, höst på skitiga vägar och under vintern på torra vintervägar.
Vintervägar med dubbehov rullar jag med en Crescent alternativt Bianci Hybrid.
Min gamla racer Crescent Giga går som fulhoj. Den rullar under vår, höst på skitiga vägar och under vintern på torra vintervägar.
Vintervägar med dubbehov rullar jag med en Crescent alternativt Bianci Hybrid.
Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 15:32Så länge det inte är salt och slask kör jag med LV hojen, en Cicli B Crook.
Jag varvar det dock på min Crescent ETC 700 OTC full Deore, däcken väljs mellan conti sportcontact, Nokian X TRAK eller Xtreme 294 beroende på underlag. Ett par Scwalbe, (Racing
Så länge det inte är salt och slask kör jag med LV hojen, en Cicli B Crook.
Jag varvar det dock på min Crescent ETC 700 OTC full Deore, däcken väljs mellan conti sportcontact, Nokian X TRAK eller Xtreme 294 beroende på underlag. Ett par Scwalbe, (Racing
Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 19:21Monark 1999. Stålhäst med Campa Avanti. MAVIC Aksium hjul. (Moddade) skärmar. ca 10 kg.
Monark 1999. Stålhäst med Campa Avanti. MAVIC Aksium hjul. (Moddade) skärmar. ca 10 kg.
Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 19:42Peugeotracer från 1988. Köpte den för 400:- för sådär tio år sedan. Inte vacker, men den rullar.
Försedd med stänkskärmar (t+)
Peugeotracer från 1988. Köpte den för 400:- för sådär tio år sedan. Inte vacker, men den rullar.
Försedd med stänkskärmar (t+)
Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 20:48Kör min gamla Giant - mtb från 1992, uppgraderad med slicks, lampor och skärmar. Den funkar fint i höstmörkret (t+).
Kör min gamla Giant - mtb från 1992, uppgraderad med slicks, lampor och skärmar. Den funkar fint i höstmörkret (t+).
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 21:47Har köpt en sprillans Trek XO 1. Den tränar jag på i vinter. Slicks på asfalt. CX däck på grus. Dubb när det blir snö. Skärmar, kompis- och elapp. Pendlar gör jag på en gammal Stonebreaker 400 MTB med uppgraderat bakhjul och bakväxel.
BILD:http://www.trek
Har köpt en sprillans Trek XO 1. Den tränar jag på i vinter. Slicks på asfalt. CX däck på grus. Dubb när det blir snö. Skärmar, kompis- och elapp. Pendlar gör jag på en gammal Stonebreaker 400 MTB med uppgraderat bakhjul och bakväxel.
BILD:http://www.trek
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 22:12Min vinterhoj är en gammal militärcykel. Inköpt 1980 för 25 kr. Okänd årsmodell, men sannolikt från 50-talet. Cykeln är försedd med Nokians dubbdäck, 26x2 tum. En universalväxel. Trumbroms fram och frihjulsnav bak. Dynamo som ligger an mot framhjulet ger
Min vinterhoj är en gammal militärcykel. Inköpt 1980 för 25 kr. Okänd årsmodell, men sannolikt från 50-talet. Cykeln är försedd med Nokians dubbdäck, 26x2 tum. En universalväxel. Trumbroms fram och frihjulsnav bak. Dynamo som ligger an mot framhjulet ger