Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVintertights
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej hopp!

Vintern är här. Kallare o löpa. Är därför på jakt efter vintertights, fodrade med andra ord.
Kutat runt i sportaffärerna men ofta är det slutsålt (främst i rätt storlek)
Men då slog mej tanken att skidåkarna har ju bra värmetights och de måste

Jag kör i skidtights (lite tunnare variant, märke Crafts) och de fungerar utmärkt. Slipper dessutom ha underställ.

Hej.
Vet ej om det är det bästa men visst funkar det bra med underställ under
sommartajts. Man kan även laborera med långa strumpor och Windstopper lager 1.

Alternativt, en schysst overall?
Vet inte hur kallt det brukar vara där du bor, men jag har sprungit en hel dag i -5 med en Dobsom XR overall och ett par tunna byxor under.

Jag tycker tunna långa tights funkar bra ner till -10 iaf - man SKA frysa lite i början för att det ska bli lagom sen. Men du kanske har kallare?

Här finns en liknande diskussion som kan vara intressant för dig att läsa: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=364365

Ekonomivarianten...kör med dubbla tights. Funkar mellan -5 och -15.

Ja naturligtvis så har jag asgamla grejor på mig som jag inte ens vet namnet på å som väl hängt med i så där en tio femton år..Men jag lärde mig en mindre läxa idag då jag hade grejorna på mig men hade missat den passerade tomaten till Lasagnen...kastade

Det omvända funkar dock bra. Jag har ett par varmare långa cykelbyxor (inte exakt vinter), som funkar för löpning ungefär hur kallt som helst (eller snarare, inga problem vid -5, antagligen inga problem vid -10).

Det är dessutom varmt och skönt med höga hängslebyxor även för löpning.

12