Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag springer en runda med min klocka.. när jag kommer hem och skickar över info till funbeat så visas sträckan fel på kartan... startpunkten är inte alls där den bör vara... längden på sträckan är dock rätt. vad beror detta på?

Jag kör med en Garmin FR 110. Har samma problem och det verkar som det tar ett tag (ca 30s ) för klockan att få en"säker" satellitmottagning även efter att den hittat satteliterna Även hastigheten blir fel för mig i början på en del pass när jag bara sätt

Springer man en sträcka en bit och samma väg tillbaks igen, är det ytterst sällan som linjerna på kartan går i varandra, det skiljer oftast 5-10 meter mellan de två plottade linjerna för tur resp retur. Dock är markeringen hur man sprungit oftast ganska e

Man får nog helt enkelt finna sig i att en liten klocka inte har den absolut bästa gps-mottagaren o är lite störkänslig.

När den väl fått bra sattelitmottagning är det sällen det strular för mig...även om det diffar på några meter ibland. Tycker det fun

det märkliga är att antal kilometer stämmer. Den verkar har den exakta turen inprogrammerad, bara det att den inte lägger ut den exakt på kartan. om ni förstår vad jag menar

Det skulle kunna vara så att funbeats karta inte är helt exakt heller. Jag har det problemet hemma. En gata i nacka som inte ligger utlagd på vare sig google eller eniro som den ser ut i verkligheten.

Om man inte låter klockan hitta exakt position innan man börjar springa etc så kan det bli så att rutten ser ut som ett spår som är nästan parallellt med den verkliga banan, men som saka drar sig in mot det riktiga. Det har hänt mig med min 310XT. Väntar

Ja, man har nästan känslan av att den lägger sig medvetet en bit ifrån vägen, och springer man samma sträcka två gånger under en runda, så hamnar de nästan aldrig intill varandra, nästan för mycket för att vara en slump 🙂

Men det är ju mäktigt att se p

Byt till satellitbild så blir det oftast bättre. Kartan visar inte verkligheten.

Har ett liknande problem, så jag ställer frågan i samma tråd.

Idag sprang jag 21 km och hade autolap på 1 km. När jag laddar upp passet på funbeat kommer alla 1 kms tider upp men själva rundan och den totala sträckan på passet blir bara 1,49 km. Jag sta

12