Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ingen som har någon input på mitt problem?

Jag kör i stort sett alltid med autolap och brukar få små differenser, inte så stora som den du har angett.

Däremot är det som så att om du bara laddar in passet försöker FB räkna ut sträckan själv ifrån ditt spår, vilken FB inte är så bra på i alla läge

Sträckan räknas fram när kartan plottas och det verkar ha blivit något fel när kartan lästes in.
Sedan när du lade till en intervall så bytte den och räknade istället ut sträckan från dina intervaller.

Har du testat att synka en gång till?
Syns kartan i

nu har jag ju inte kvar passet (raderas så fort den laddats upp) men ja det måste ha blivit nåt fel för sträckan var ju så att säga "inspelad" men fanns inte med på kartan mer än 1,5 km. Kan det vara så att det blir nåt knasigt när man springer samma strä

Laddar du upp till Garmin connect också (eller om din ANT agent gör det åt dig) och ser det i så fall ok ut där?

jag laddar bara upp här... men kanske är en idé... Får testa mig fram lite framöver och hoppas att buggen dyker upp igen.

Karin, när du laddar in passet till funbeat kommer en gul ruta upp som läser in kartan (det står hur många % som är klart).
Om du klickar på något annat innan den kommit till 100% så stoppar du uppladdningen av kartan, t ex om du klickar i kommentarsfälte

Tack för tipset AT!

12