Quote from Guest on 16 December 2009, 15:39Tjenare!
Idag gjorde jag Coopertestet och fick väldigt dåliga resultat.
Kollade upp jämförelselistor med mitt kön och ålder och fick reda på att min kondition var "Very Bad" och att min VO2max var ca. 36 (motsvarar "Bad").Jag vill förstås inte ha så lå
Tjenare!
Idag gjorde jag Coopertestet och fick väldigt dåliga resultat.
Kollade upp jämförelselistor med mitt kön och ålder och fick reda på att min kondition var "Very Bad" och att min VO2max var ca. 36 (motsvarar "Bad").
Jag vill förstås inte ha så lå
Quote from Funbeat user on 16 December 2009, 15:493 månader.
Förutsatt att du från och med nu börjar träna kondition såklart!! Du skriver inte vad du tänkt göra åt saken. Jag utgår från 2-3st konditionspass/v varav ett intensivt och ett lite längre (1h).
3 månader.
Förutsatt att du från och med nu börjar träna kondition såklart!! Du skriver inte vad du tänkt göra åt saken. Jag utgår från 2-3st konditionspass/v varav ett intensivt och ett lite längre (1h).
Quote from Funbeat user on 16 December 2009, 22:03Markus har rätt!
2-3 pass VARJE vecka i tre månader framåt. Varje pass bör vara minst 30 min långt och du ska träna på en nivå som gör dig svettig och andfådd coh känns "nåt ansträngande" till "ansträngande".Vi ser fram emot rapport från ditt nästa coo
Markus har rätt!
2-3 pass VARJE vecka i tre månader framåt. Varje pass bör vara minst 30 min långt och du ska träna på en nivå som gör dig svettig och andfådd coh känns "nåt ansträngande" till "ansträngande".
Vi ser fram emot rapport från ditt nästa coo
Quote from Donald Isaksson on 16 December 2009, 22:54Av ren nyfikenhet, vilken typ av Cooper sprang du?
Finns ju olika varianter, vissa (ex polisutbildningen) kör ju "bara" spring 2km o sen klarar du under en viss tid så är det bra.
Orginalet är väl spring 12min o se hur långt du kommer.
Är själv sugen p
Av ren nyfikenhet, vilken typ av Cooper sprang du?
Finns ju olika varianter, vissa (ex polisutbildningen) kör ju "bara" spring 2km o sen klarar du under en viss tid så är det bra.
Orginalet är väl spring 12min o se hur långt du kommer.
Är själv sugen p
Quote from Funbeat user on 17 December 2009, 11:22Det finns bara en "typ" av Coopertest, spring så långt du hinner på 12 minuter. Allt annat - är nåt annat.
Det finns bara en "typ" av Coopertest, spring så långt du hinner på 12 minuter. Allt annat - är nåt annat.
Quote from Funbeat user on 17 December 2009, 13:28Hej Emil.
"Hur länge tror ni att det tar på -ett ungefär- att komma upp från "Very Bad" till medelmåttigt"
Det som är "bra" är att du har ett lågt testvärde och det är lättare att höja det än tex att gå från medelmåttlig till bra eller mycket bra. dvs d
Hej Emil.
"Hur länge tror ni att det tar på -ett ungefär- att komma upp från "Very Bad" till medelmåttigt"
Det som är "bra" är att du har ett lågt testvärde och det är lättare att höja det än tex att gå från medelmåttlig till bra eller mycket bra. dvs d
Quote from Funbeat user on 23 December 2009, 23:17Hur långt kom du på 12 minuter?
Hur långt kom du på 12 minuter?
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 09:43vad har Ni för längd på Cooper testet.
Hann 2960 meter idag på min Snabbdistans 6 km. Detta skulle innebär att jag har en kondition motsvarande en vältränad 17-20 åring enligt den tabellen jag hittade. Smickrande men inte särskilt trovärdigt tycker jag...
vad har Ni för längd på Cooper testet.
Hann 2960 meter idag på min Snabbdistans 6 km. Detta skulle innebär att jag har en kondition motsvarande en vältränad 17-20 åring enligt den tabellen jag hittade. Smickrande men inte särskilt trovärdigt tycker jag...
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 10:01Robert, varför skulle inte det vara trovärdigt? Tänk på att nu talar vi om befolkningen som helhet. Vi Funbettare är ju inte som folk i allmänhet.
Jag sprang 3000m på 11:33 i vintras så jag ligger väl då på 3100m på Coopers test.
Robert, varför skulle inte det vara trovärdigt? Tänk på att nu talar vi om befolkningen som helhet. Vi Funbettare är ju inte som folk i allmänhet.
Jag sprang 3000m på 11:33 i vintras så jag ligger väl då på 3100m på Coopers test.