Quote from Guest on 16 May 2009, 09:26Jag tycker att voltvändning generellt sett inte är ett svårt moment, det krävs ju inte någon avancerad akrobatisk färdighet. Det är väl en slags kullerbytte-rörelse följt av frånskjut.
Men vad som ibland sker när jag gör misslyckade voltvändningar, är at
Jag tycker att voltvändning generellt sett inte är ett svårt moment, det krävs ju inte någon avancerad akrobatisk färdighet. Det är väl en slags kullerbytte-rörelse följt av frånskjut.
Men vad som ibland sker när jag gör misslyckade voltvändningar, är at
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 09:36Jag är handikappsimmare och kan inte använda benen när jag simmar, och så har jag ca 86% lungkapacitet (detta pga att jag är född tre och en halv månad för tidigt och då har inte lungorna utvecklats fullt och för ett och ett halvt år sedan gick jag igenom
Jag är handikappsimmare och kan inte använda benen när jag simmar, och så har jag ca 86% lungkapacitet (detta pga att jag är född tre och en halv månad för tidigt och då har inte lungorna utvecklats fullt och för ett och ett halvt år sedan gick jag igenom
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 09:58Victoria:
OK. Att ha ett riktmärke eller något i bassängen verkar bra.
Jag vill bli snabbare i min volt samt öka muskelkraften i benen i frånskjutet och vinna flera meter på det. Med en riktigt lyckad voltvändning så kan man ju simma om någon som inte få
Victoria:
OK. Att ha ett riktmärke eller något i bassängen verkar bra.
Jag vill bli snabbare i min volt samt öka muskelkraften i benen i frånskjutet och vinna flera meter på det. Med en riktigt lyckad voltvändning så kan man ju simma om någon som inte få
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 10:05Anneli;
Jag tror inte riktigt på det där att långa människor är bättre i simning än korta, visst de har längre armar men egentligen är det tekniken och styrkan som avgör. Jag är 147,5 cm lång, har bra teknik och bra kondition och simmar ifrån en kille so
Anneli;
Jag tror inte riktigt på det där att långa människor är bättre i simning än korta, visst de har längre armar men egentligen är det tekniken och styrkan som avgör. Jag är 147,5 cm lång, har bra teknik och bra kondition och simmar ifrån en kille so
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 10:12Victoria:
Läs mitt diskussionsinlägg under rubriken Simning och kroppslängd samt vad de andra svarade.
De anser att om två jämnstarka simmare tävlar och den ena är längre så vinner han. Men det gällde på OS-nivå.En polare jag pratade med igår sa att ha
Victoria:
Läs mitt diskussionsinlägg under rubriken Simning och kroppslängd samt vad de andra svarade.
De anser att om två jämnstarka simmare tävlar och den ena är längre så vinner han. Men det gällde på OS-nivå.
En polare jag pratade med igår sa att ha
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 10:18Okej, det kanske är så då, för frisksimmare.
Men vi har en tjej i landslaget som är typ en meter (utan att veta säkert, och jag har jättedåligt ögonmått, men runt en meter. kanske lite längre), hon simmade Paralympics i höstas och bättre än så kan man int
Okej, det kanske är så då, för frisksimmare.
Men vi har en tjej i landslaget som är typ en meter (utan att veta säkert, och jag har jättedåligt ögonmått, men runt en meter. kanske lite längre), hon simmade Paralympics i höstas och bättre än så kan man int
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 16:07Jag låter inte min kroppslängd hindra mig från att satsa på bra tider. Jag är kortast i klubben. Men jag simmar om rätt många ändå.
Man har den fysik man har och det gäller att bli superbra på just de moment ens kropp råkar vara bäst på. Fysiska begränsni
Jag låter inte min kroppslängd hindra mig från att satsa på bra tider. Jag är kortast i klubben. Men jag simmar om rätt många ändå.
Man har den fysik man har och det gäller att bli superbra på just de moment ens kropp råkar vara bäst på. Fysiska begränsni
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 18:09precis! 🙂
precis! 🙂
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 18:12Jag är 160 cm/48 kg/fettprocent 13.
Jag är 160 cm/48 kg/fettprocent 13.
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 18:21Anneli. I en annan tråd så diskuterar du om viktnedgång möjligen skulle kunna förbättra dina simresultat. Din fettprocent är redan väldigt låg för en kvinna. Jag hoppas verkligen att alla tankar om att gå ner i vikt är försvunna. För din skull.
Anneli. I en annan tråd så diskuterar du om viktnedgång möjligen skulle kunna förbättra dina simresultat. Din fettprocent är redan väldigt låg för en kvinna. Jag hoppas verkligen att alla tankar om att gå ner i vikt är försvunna. För din skull.