Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelWattmätare 2014
You need to log in to create posts and topics.

IBike använder helt enkelt Newtons 3e lag som säger att en kraft är lika med summan av motverkande krafter (eller nåt ditåt) så mäter den alltså de motverkande krafterna: vindmotstånd, vägen lutning, acceleration. Vidare mäter man, förstås hastighet, kade

Men kan du förklara hur iBike skulle hantera att visa samma effekt i det exemplet jag gav ovan. Dvs. t.ex. 225 Watt när jag sitter upp och fortsatt 225 Watt när jag lägger mig i aeroposition och fortsätter trampa med oförändrad kraft? Mitt bestämda intryc

Per, när du nu redan har en effektmätare (Polars dvs samma som jag) så behöver du väl inte köpa en som går att flytta? Jag tittar också på köp just nu men har lite fastnat för Garmins Vektor. Tänkte att den också går att ta med sig om man kör spinning te

Torbjörn
Förvisso har jag den gamla. Tom två, en cigarr på tempohojen och en på racern. Den har dock börjat ge upp på vissa komponenter och totalt har jag en fungerande nu, istället för två.
Är som jag sa heller inte så förtjust i CS600X. Svårt att läsa

Sten

Tack för den här länken
http://www.dcrainmaker.com/2013/09/power-buyers-edition.html

Ger bra översiktlig info.

Garmin Vector och Stages känns rätt intressanta efter att ha läst den. Polar verkar vara jobbiga att flytta mellan cyklar, nån som har e

Per, skriv gärna något här när du väl bestämt dig och med vilka argument. Jag skulle "behöva" en till våren när jag börjar köra tempocykeln ute sådär i maj kanske.

Precis som 910XT verkar Vector ha rejält med barnsjukdomar.
En kompis i funbeat-flödet drar Ur batterier i rask takt, 5h stod det för att tag sedan, kvalitet, not. Så SRM och PowerTap må vara "äldre" men de funkar.

Mats.
Drar bägge batterierna ur lika mycket eller är det bara den ena pedalen?

Problemen med SRM och Powertap är annars att de inte går att skifta mellan cyklar på samma sätt. Förvisso går Powertap att skifta hjulet mellan cyklar, men hur ofta har man sa

Jag vet inte detaljerna kring felet, om jag minns rätt var det ett känt fel. Men det verkar inte drabba alla eftersom dc rekommenderar dem.

Jag valde efter mycket vånda PowerTap i Mavic Cosmic Carbon 2012. Mest för att det är så enkelt att flytta mellan

Per:
Skall du köpa EN effektmätare för att flytta mellan cyklar så rekommenderar jag att du inte köper vare sig Look/Polar eller Garmin Vector, eller ngn annan pedalbaserad effektmätare.
Åtminstone om du kommer att byta cykel du använder dem på oftare än