Quote from Guest on 20 April 2012, 10:50Tycker dom bär sej jävligt illa åt när det gäller prispengar i elit-klasserna.
I H-Elit får vinnaren 15.000:-
D-Elit så får vinnaren bara 2000:-
Tycker CKC4 bär sej riktigt jävla illa åt mot damerna
sry för språket
Tycker dom bär sej jävligt illa åt när det gäller prispengar i elit-klasserna.
I H-Elit får vinnaren 15.000:-
D-Elit så får vinnaren bara 2000:-
Tycker CKC4 bär sej riktigt jävla illa åt mot damerna
sry för språket
Quote from Lena O on 20 April 2012, 11:00Håller med!
8,500 var.
Håller med!
8,500 var.
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 11:46Tacka vet jag triathlon, alltid samma prissumma till dam och herr!
Tacka vet jag triathlon, alltid samma prissumma till dam och herr!
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 12:18Marknadsmässig prestationslön?
Ska man ha samma "belöning" bör man även prestera lika och under samma förhållanden.
De bästa spelarna i div 3 har inte samma ersättning som spelarna i Allsvenskan...det kan ju bero på något. De är trots allt bäst i sina res
Marknadsmässig prestationslön?
Ska man ha samma "belöning" bör man även prestera lika och under samma förhållanden.
De bästa spelarna i div 3 har inte samma ersättning som spelarna i Allsvenskan...det kan ju bero på något. De är trots allt bäst i sina res
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 13:01äpplen och päron, en div3-spelare har ju möjligheten att bli allsvensk med rätt blandning träning och talang, men en kvinna blir inte man på naturlig väg iaf.
äpplen och päron, en div3-spelare har ju möjligheten att bli allsvensk med rätt blandning träning och talang, men en kvinna blir inte man på naturlig väg iaf.
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 13:38Jag trodde den pedagogiska poängen kunde skönjas i sitt sammanhang.
Är det könet som ska avgöra storleken på en belöning? Bara den som tycker att kön är ska vara ersättningsgrundande kan ju säga att damer och herrar ska ha samma belöning oavsett övriga p
Jag trodde den pedagogiska poängen kunde skönjas i sitt sammanhang.
Är det könet som ska avgöra storleken på en belöning? Bara den som tycker att kön är ska vara ersättningsgrundande kan ju säga att damer och herrar ska ha samma belöning oavsett övriga p
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 14:28Hur jämför du prestationen mellan två olika klasser?
Antal deltagare? något slags komplicerat hopräknande av deltagarnas meriter?
Indexerar vinnartiden mot genomsnittet genom åren? Eller världsgenomsnitt på sträckan?
LYS--tal på cykel?
Hur jämför du prestationen mellan två olika klasser?
Antal deltagare? något slags komplicerat hopräknande av deltagarnas meriter?
Indexerar vinnartiden mot genomsnittet genom åren? Eller världsgenomsnitt på sträckan?
LYS--tal på cykel?
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 17:19@Fredrik Jo det gjorde det, men jag läste visst lite slarvigt tidigare, sorry!
@Fredrik Jo det gjorde det, men jag läste visst lite slarvigt tidigare, sorry!
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 17:29Jag tror inte man ska underskatta pengarnas värde för motivation. Skulle man ha en högre prissumma för tjejer så skulle fler riktigt bra cyklister dyka upp och i längden skulle fler tjejer bli motiverade att bli duktiga cyklister. Så länge kvinnliga cykli
Jag tror inte man ska underskatta pengarnas värde för motivation. Skulle man ha en högre prissumma för tjejer så skulle fler riktigt bra cyklister dyka upp och i längden skulle fler tjejer bli motiverade att bli duktiga cyklister. Så länge kvinnliga cykli
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 18:13De flesta bra tjejer kör med kontrakt och är mest utomlands. Tyvärr är det ganska få tjejer som håller på med cykel.
I fallet med Wendes så är det olika förutsättningar för att prispengarna ska utbetalas.
De flesta bra tjejer kör med kontrakt och är mest utomlands. Tyvärr är det ganska få tjejer som håller på med cykel.
I fallet med Wendes så är det olika förutsättningar för att prispengarna ska utbetalas.