Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelWillier vs Battaglin och Rose?
You need to log in to create posts and topics.

Per:
Vad är det som är italienskt hos en Wilier Triestina-ram och Centaur-komponenter?
(Förutom möjligen namnet då)
Ramen är tillverkad i Asien, troligen i samma land som Rose-ramen (och även Battaglin-ramen) och kanske även i samma fabrik.
Centaur-kompon

Det är mer än allmänt accepterat att till stor del väga in vilket märke produkten är av när det gäller köp av till exempel jeans, jackor, skor, armbandsur, datorer, bilar, etc etc etc, och detta oavsett var de är tillverkade. Varför bör man till 100% gå e

Jag köpte den från bikebuster för 9700 inkl fri frakt. cykelmagnaten tar 16995 för samma hoj. Bikebuster cykeln hade dessutom röda nav som jag tycker var snyggare än svarta. Tror det kommer vara grym skillnad på cykeln jämfört med min Scott hybrid som jag

Vilken storlek köpte du? Och hur lång är du?
Lite ont om storlekar att välja på.

Snygg cykel i alla fall.

Mickis du har GJORT ETT BRA KÖP.
Magneten har bättre deals på Izoard.

Björn K:
Var ngnstans har jag skrivit att:
man till 100% bör gå efter "funktionsduglighet per krona" just när det gäller cykelköp?

Håkan
Två märken kan ha ram tillverkad i Korea. Då är kontoret ingenjörerna i europa som specar ram och sittvinklar viktigt. Därav kan man säga att en Italiensk cykel byggd av asiatiska delar kan vara italiensk. Den andra fabriken tex tysk specar de asiat

Per:
Enl dig är alltså Rolls Royce tyskt?

Och varför är landet där ingenjörernas kontor är beläget viktigt enl dig?
Borde inte det viktiga vara det ingenjörerna gör?
Dvs cykelns, eller ramens, egenskaper.

Conny: Jag är 176cm och då slog jag till med en medium ram (den enda dom hade kvar) Jag är ju precis mellan 2 storlekar men jag har hellre en lite för liten cykel än en för stor. Min förra cykel som var en tempocykel var för stor. Skitjobbig å cykla på oc

Då valde du absolut rätt! (t+)