Quote from Guest on 17 October 2011, 17:40Hej!
Någon som testat windstopper-vintertights?
Fördelar/nackdelar?
Hej!
Någon som testat windstopper-vintertights?
Fördelar/nackdelar?
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 17:50Hela förra vintern sprang jag med vanliga tights och ett tunt ullunderställ (Icebreaker 150). Det funkade alldeles utmärkt, åtminstone ner till -15. När det var kallare höll jag mig inomhus. Windstopper kan nog bli alldeles för svettigt misstänker jag.
Hela förra vintern sprang jag med vanliga tights och ett tunt ullunderställ (Icebreaker 150). Det funkade alldeles utmärkt, åtminstone ner till -15. När det var kallare höll jag mig inomhus. Windstopper kan nog bli alldeles för svettigt misstänker jag.
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 17:54Jag kör alltid med windstoppertajts på vintern. Är det vindstilla så räcker varmfodrade, men hur ofta händer det? Jag tycker det gör en enorm skillnad på hur varma benen håller sig. En nackdel (om man nu tycker det) är att tyget oftast brukar vara lite mi
Jag kör alltid med windstoppertajts på vintern. Är det vindstilla så räcker varmfodrade, men hur ofta händer det? Jag tycker det gör en enorm skillnad på hur varma benen håller sig. En nackdel (om man nu tycker det) är att tyget oftast brukar vara lite mi
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 19:24Absolut windstopper. Det är kanon och man slipper underställ.
Absolut windstopper. Det är kanon och man slipper underställ.
Quote from Jonny Persson on 17 October 2011, 19:28Absolut inte windstopper. Det är ett elände med det stramande materialet när man försöker springa snabbt. Sen jag köpte mina merinolångkallingar har jag bara använt mina långa tights med windstopper en enda gång och det var när det var -18.
Absolut inte windstopper. Det är ett elände med det stramande materialet när man försöker springa snabbt. Sen jag köpte mina merinolångkallingar har jag bara använt mina långa tights med windstopper en enda gång och det var när det var -18.
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 19:47Jag vill ha så få lager som möjligt, vilket leder till lite flera typer av braxor. Jag har tre olika typer av långa tights:
Vanliga tunna, mellan -2 och +5.
"Lättfodrade", dvs lite borstade inuti, mellan -7 och -2.
Craft Storm tights (som har vindsky
Jag vill ha så få lager som möjligt, vilket leder till lite flera typer av braxor. Jag har tre olika typer av långa tights:
Vanliga tunna, mellan -2 och +5.
"Lättfodrade", dvs lite borstade inuti, mellan -7 och -2.
Craft Storm tights (som har vindsky
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 21:13Jag får väl representera den frusna gruppen eftersom jag kör med windstopper och långkallingar nästan hela vintern. Tycker inte att jag brukar svettas om benen, och det är inget skönt att frysa :)!
Jag får väl representera den frusna gruppen eftersom jag kör med windstopper och långkallingar nästan hela vintern. Tycker inte att jag brukar svettas om benen, och det är inget skönt att frysa :)!
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 21:26HAr inte behövt det för löpning, om det inte blåst galet hårt o kallt. Längdskidåkning är en annan sak, där behövs det mot fartvinden.
HAr inte behövt det för löpning, om det inte blåst galet hårt o kallt. Längdskidåkning är en annan sak, där behövs det mot fartvinden.
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 21:30Windstopper...för att det stoppar vinden.
Windstopper...för att det stoppar vinden.
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 21:50Jag kör gärna vanliga tights med Crafts Gundekallingar under. Alltså kallingar med windstoppermaterial för de ädlare delarna. Det räcker för min del långt.
Crafts vintertights med windstopper blir på tok för varma för mig att springa i. Däremot är de utm
Jag kör gärna vanliga tights med Crafts Gundekallingar under. Alltså kallingar med windstoppermaterial för de ädlare delarna. Det räcker för min del långt.
Crafts vintertights med windstopper blir på tok för varma för mig att springa i. Däremot är de utm