Quote from Guest on 10 October 2009, 21:34Ett trevligt lopp i Bokskogen utanför Malmö. 6 eller 12 km och alltid sista söndagen i oktober. Start och mål i Torup.
http://www.yddingeloppet.nu/
Ett trevligt lopp i Bokskogen utanför Malmö. 6 eller 12 km och alltid sista söndagen i oktober. Start och mål i Torup.
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 21:44Är det nån som känner till banan som kan berätta hur den är? Är det en jobbig bana med många backar? Vilket tempo kan man hålla jämfört med en "normal" lättsprungen 10 km bana?
Är det nån som känner till banan som kan berätta hur den är? Är det en jobbig bana med många backar? Vilket tempo kan man hålla jämfört med en "normal" lättsprungen 10 km bana?
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 12:52Ja, den är jobbig. Inga direkt långa motlut, men mycket orytmiskt upp och ner och rejält brant utför på slutet. Åtminstone 10s/km relativt en flack mil får du lägga på. Myten att Skåne är platt knäcks effektivt i detta loppet.
Ja, den är jobbig. Inga direkt långa motlut, men mycket orytmiskt upp och ner och rejält brant utför på slutet. Åtminstone 10s/km relativt en flack mil får du lägga på. Myten att Skåne är platt knäcks effektivt i detta loppet.
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 19:55Hoppas vi får lite bättre väder i år. 🙂
Hoppas vi får lite bättre väder i år. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 08:25Blir jag bara av med min förkylning så kommer jag nog stå på startlinjen. (hv)
Blir jag bara av med min förkylning så kommer jag nog stå på startlinjen. (hv)
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 14:47Jag har levt i villfarelsen att loppet går runt Yddingen. Men har förstått att så inte är fallet längre. Hette inte loppet "Yddingen runt" förr i tiden?
Nu kan jag inte vara med i år, men skulle gärna springa rundan. Nån som har bansträckningen? Här elle
Jag har levt i villfarelsen att loppet går runt Yddingen. Men har förstått att så inte är fallet längre. Hette inte loppet "Yddingen runt" förr i tiden?
Nu kan jag inte vara med i år, men skulle gärna springa rundan. Nån som har bansträckningen? Här elle
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 15:24Ungefärlig sträckning, ritad ur minnet och med start-PM:ets usla kartbild som stöd:
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=244645
Ungefärlig sträckning, ritad ur minnet och med start-PM:ets usla kartbild som stöd:
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=244645
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 18:22Tack, Karin!
Tack, Karin!
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 21:19Jo, loppet hette tidigare "Yddingen runt" och sträckan var runt Yddingesjön precis om det låter. Sen blev det enligt hörsägen (vågar inte uttala mig eftersom jag inte hört det från säkra källor) att det blev problem med markägare och man flyttade då in lo
Jo, loppet hette tidigare "Yddingen runt" och sträckan var runt Yddingesjön precis om det låter. Sen blev det enligt hörsägen (vågar inte uttala mig eftersom jag inte hört det från säkra källor) att det blev problem med markägare och man flyttade då in lo
Quote from Funbeat user on 17 October 2009, 08:31Om man är kvinna och vill springa tävlingsklass, för man bara springa 6 km. Man kan fråga sig varför?
Om man är kvinna och vill springa tävlingsklass, för man bara springa 6 km. Man kan fråga sig varför?