Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelYes Power Spray
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag använder lacknafta i en trasa, för att jag ofta brukar ha det liggande. Poängen är att jag inte dränker in kedjan i det, utan fuktar en trasa och torkar av den med.

Att använda en "kedjetvättare" med lacknafta i är väl lika dumt som att använda Power Spray då antar jag. Tur att jag lägger ner så lite energi på underhåll 😉

Finns det inte billiga kedjor som duger? Torkar av dem med en trasa och när man tycker de är för skitiga, plocka av dem bara och slänga dem.

Tur att kedjorna inte är så dyra...;)
Jag badar mina kedjor i tändvätska när jag ska göra ren dom...och har inte trampat av en kedja på 3 år...har iofs övergett Shimano och kör bara på SRAM som jag tycker håller bättre...

Undrar om Spartacus håller med? 😉

Kmc som gör både shimanos och Srams kedjor ?

Jag måste också ställa mig frågande till om det var Yes Powerspray specifikt eller flitig användning av avfettning generellt som var boven? Det låter som det saknas en informationsdel eller två.

Jag kan inte annat än hålla med, men jag tror det är en kombo.

Så jag är alltså ett ärkenöt som sprayat avfettning på kedja och kassett, och det RIKLIGT, torkat med trasa däremellan och sen upprepat proceduren ett antal gånger, sen droppat på olja direkt utan att ens ha sköljt efter?

Då jag är ny på det här med cykl

Jag kör alltid med avfettning och högtryckstvätten. Funkar utmärkt. Så jäkla kinkigt verkar det inte vara i praktiken.