Quote from Guest on 25 November 2010, 11:19Jag blir ofta, inte alltid yr efter ett simpass. Särskilt besvärligt är det under en triathlon. Måste sätta mig ner i T1 då dräkten ska av. Sen vingla iväg på cykeln..
Är det någon som känner igen detta?
Jag blir ofta, inte alltid yr efter ett simpass. Särskilt besvärligt är det under en triathlon. Måste sätta mig ner i T1 då dräkten ska av. Sen vingla iväg på cykeln..
Är det någon som känner igen detta?
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 11:29Jag blev riktigt ordentligt yr en gång när jag crawlade inomhus. (Jag är nybörjare så det var bland mina första gånger). Efter lite googlade fan jag att balanssinnet kan påverkas om vatten kommer in i öronen.
Rådet var att köpa öronproppar i sillikon. Ef
Jag blev riktigt ordentligt yr en gång när jag crawlade inomhus. (Jag är nybörjare så det var bland mina första gånger). Efter lite googlade fan jag att balanssinnet kan påverkas om vatten kommer in i öronen.
Rådet var att köpa öronproppar i sillikon. Ef
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 18:47Jag fick kraftig yrsel efter en ryggliggande flytövning för nåt år sen. Vet dock inte om det berodde på vatten i öronen (det får man ju mest hela tiden oavsett läge i vattnet) eller på själva läget. Jag har lite anlag för så kallad "kristallsjuka".
Jag fick kraftig yrsel efter en ryggliggande flytövning för nåt år sen. Vet dock inte om det berodde på vatten i öronen (det får man ju mest hela tiden oavsett läge i vattnet) eller på själva läget. Jag har lite anlag för så kallad "kristallsjuka".
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 19:08Nog kan man bli yr av att simma, precis som av all ansträngning.
Nog kan man bli yr av att simma, precis som av all ansträngning.
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 20:20Kör du med öronproppar?
Köp en laddning vanliga engångs och testa om det är så att du vaggat in för mycket vatten i hörselgången.http://biltema.se/sv/Verktyg/Arbetsklader-och-Skyddsutrustning/Oga--Oron--och-munskydd/Horselproppar-10-par/
Man måste sä
Kör du med öronproppar?
Köp en laddning vanliga engångs och testa om det är så att du vaggat in för mycket vatten i hörselgången.
Man måste sä
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 20:25Under min första triathlon-tävling för ett par år sedan blev jag fruktansvärt yr efter simningen, var på väg ut i vassen när jag skulle springa upp till cykeln, och väl där fick jag sitta ned i ett par minuter för att få balans igen. Sommaren efter upplev
Under min första triathlon-tävling för ett par år sedan blev jag fruktansvärt yr efter simningen, var på väg ut i vassen när jag skulle springa upp till cykeln, och väl där fick jag sitta ned i ett par minuter för att få balans igen. Sommaren efter upplev
Quote from Jonas Täng on 25 November 2010, 21:44Min gissning är att kylan i vattnet påverkar balansorganet i örat. Silikonproppen isolerar.
Å andra sidan spelar mekanismen inte så stor roll - det funkar för mig ändå!
Min gissning är att kylan i vattnet påverkar balansorganet i örat. Silikonproppen isolerar.
Å andra sidan spelar mekanismen inte så stor roll - det funkar för mig ändå!
Quote from Elias Engqvist on 25 November 2010, 21:45Kallt vatten långt in i öronen är den vanliga förklaringen. En annan är att efter att legat med huvudet och benen i höjd med hjärtat plötsligt reser sig och får fötterna långt ner och huvudet långt upp helt plötsligt...
Kallt vatten långt in i öronen är den vanliga förklaringen. En annan är att efter att legat med huvudet och benen i höjd med hjärtat plötsligt reser sig och får fötterna långt ner och huvudet långt upp helt plötsligt...
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 22:21Silikonproppar funkade för mig med. Är vattnet kallt och jag inte har proppar kan jag inte springa ett steg utan att jag vinglar helt ur kurs och snubblar och ramlar men med proppar har jag inga som helst problem.
Jag har haft godartad lägesyrsel (det Ra
Silikonproppar funkade för mig med. Är vattnet kallt och jag inte har proppar kan jag inte springa ett steg utan att jag vinglar helt ur kurs och snubblar och ramlar men med proppar har jag inga som helst problem.
Jag har haft godartad lägesyrsel (det Ra
Quote from Elias Engqvist on 26 November 2010, 14:38Jag hade glömt mina proppar en gång på tävling och sprang nästan ner en funktionär 🙂
Jag hade glömt mina proppar en gång på tävling och sprang nästan ner en funktionär 🙂