Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:44Jag upplever inte att det är krångligt med tub. Att limma lär man sig snabbt och att byta tub vid punktering är inte heller det svårare än att byta slang. Det är som med allt annat: första gången är det svårt men man lär sig. Den största nackdelen är väl
Jag upplever inte att det är krångligt med tub. Att limma lär man sig snabbt och att byta tub vid punktering är inte heller det svårare än att byta slang. Det är som med allt annat: första gången är det svårt men man lär sig. Den största nackdelen är väl
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 23:03För mig är det åtminstone känslan som är viktigast så ännu ett poäng till tub. Jag kommer aldrig upp i elitens farter även om jag gillar att trycka på ibland, sprätta till som jag tror det var David som skrev. Sprätter jag till lite för länge (händer titt
För mig är det åtminstone känslan som är viktigast så ännu ett poäng till tub. Jag kommer aldrig upp i elitens farter även om jag gillar att trycka på ibland, sprätta till som jag tror det var David som skrev. Sprätter jag till lite för länge (händer titt
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 07:56Ett alternativ som inte nämnts i tråden är HED. De är lite billigare än nämnda hjul, men har såvitt jag förstått rätt OK prestanda och vikt. Tyvärr tycker jag årets "klistermärken" ser hemska ut, men de går ju att ta bort! De bl.a. av HTC-Highroad. http:/
Ett alternativ som inte nämnts i tråden är HED. De är lite billigare än nämnda hjul, men har såvitt jag förstått rätt OK prestanda och vikt. Tyvärr tycker jag årets "klistermärken" ser hemska ut, men de går ju att ta bort! De bl.a. av HTC-Highroad. http:/
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 11:19Om du ändå bara ska cykla motionslopp (ej UCI godk) varför inte köpa ett par carbonfälgar från kina?
50mm 350g ca 300$ eller 38mm 310g för samma peng med lätta nav och ekrar är du på samma vikter som de betydligt dyrare "märkeshjulen".
Om du ändå bara ska cykla motionslopp (ej UCI godk) varför inte köpa ett par carbonfälgar från kina?
50mm 350g ca 300$ eller 38mm 310g för samma peng med lätta nav och ekrar är du på samma vikter som de betydligt dyrare "märkeshjulen".
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 10:39Hejsan, vill bara tacka för allas synpunkter och berätta att efter överläggning med vänner och med Cykel City i Lund efter det så blev det ett par ENVE 45 med vita DT240S och vita DT aerolite-ekrar.
Uj så fint jag kommer att rulla och så snygg cykeln komm
Hejsan, vill bara tacka för allas synpunkter och berätta att efter överläggning med vänner och med Cykel City i Lund efter det så blev det ett par ENVE 45 med vita DT240S och vita DT aerolite-ekrar.
Uj så fint jag kommer att rulla och så snygg cykeln komm