Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimning...snåljåp?
You need to log in to create posts and topics.

Jag är grymt sugen på att åka till Vansbro och simma!! Förra året simmade jag både tjejsimmet och vanliga 3km loppet, i år är jag i bättre form och tänkte va kul att få simma på bättre tider, så jag surfar glatt in på Vansbros hemsida och bestämmer mig li

Jag tycker själv Vansbro är mycket skrik för rätt lite ull, men Vansbro har nummerlappar = badmössor. Det är också mest funktionärstätt per meter av alla loppen i ESK (och Tjejklassikern och Halvklassikern). Jag vet inte vad det blir om man slår ut funkt

Är inte detta en grej främst för de som gör Klassikern?

Kost vad det kostar.

Vansbro är bra business för idrottsklubbarna i Vansbro och så länge deltagarantalet ökar i takt med stigande startavgifter, så får man ju imponeras av det affärsmässiga upplägget. Jag ska själv simma Vansbro för sista gången i år. Det finns så många andra

Även om det är extemt funktionärstätt (eftersom det vore så tråkigt om någon skull drunkna) så är väl alla funktionärer antagligen inte där för att de får betalt? Det är ju extremt sällan själv som man ställer upp som funktionär och får någon större summa

Nej, jag tror inte funktionärerna får nämnvärt betalt, men det är omkostnader på dem iaf. Som sagt det vore hemskt om de missade att någon höll på att drunkna/frysa ihjäl så det finns goda skäl att ha dem där och så tätt.
Men jag har inga Vansbroplaner i

Jag tror jag betalde 550kr. Då få jag simma min sjätte ggr och jag få en lunch (45-55kr) en badmössa (55-70kr) och varm dusch samt deltagare medalj (18-27kr).

Jag åker med andra och bo billig.

Jag planera att simma Vansbro varje år tills jag inte klara

http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=98113
En bidragande orsak till att jag drar mig, som inte har med kostnader i pengar att göra .... Det är fantastiskt lätt att ta sig till och från Mora jämfört med Vansbro, och att trotsa SL (som har lite prob

3000m OW-simning eller så mycket jag nu vill, fixar jag betydligt enklare och oftare i sjön nästgårds. Inga avgifter eller transportproblem alls (H).

Sedan har jag i sig inga problem med att Simmarköping, förlåt Vansbro behöver dra in pengar, jag bara hoppas att de verkligen går in på orten.
BILD:http://2.bp.blogspot.com/-GdiJM_UXd3Q/TxV_nSRJrqI/AAAAAAAAC9c/i32O6HGfAt0/s1600/map-radiator-springs-s.jpeg