Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimning...snåljåp?
You need to log in to create posts and topics.

Det finns alternativ, några inom samma distans från Stockholm som Vansbro:

Lidingö långsim, 2500m, 30 juni, endast efteranmälan nu, ordinarie pris 250:-
http://triathlon.lidingoloppet.se/start/loppinfo.cfm?Rac_ID=51&Sec_ID=188

Götakanalsimmet, (Sjötorp

(t+) Tack Kim! Jag ska nog prova något av de loppen 🙂

…eller Ångermannasimmet (2500m) skulle vara kul!!!
(200kr eller 300kr på plats).

http://www4.idrottonline.se/SollefteaASS-Simidrott/Alvsim/Alvsim/Tavlingar/Angermannasimmet/

Men varför gör vi då dessa lopp? För en fånig medalj som ändå slängs i en låda? Vi kan ju slita ut oss hemma i någon sjö lika bra och tjäna 1000 kr ett par gånger i veckan... 🙂

Ok, nu räknar jag som en kratta men tänk efter. Varför gör vi dessa moti

Jag har simmat både Ångermannasimmet och Vansbro och det är kul tävlingar båda två, men på helt olika nivåer. Att vara på plats i Vansbro bland så mycket folk är ju en upplevelse i sig. Arrangemanget är så enormt mycket större och proffsigare, så merkostn

"Måste vi jämföra oss med andra vem som pissar längst? Har vi inte kommit över det stadiet än?"

Jag håller inte med om att tävlande skulle vara ett stadie man kan ska komma över.

Antar att du inte ser fram emot OS eller? 😉

"Ok, nu räknar jag som en kratta men tänk efter. Varför gör vi dessa motionslopp? Måste vi jämföra oss med andra vem som pissar längst? Har vi inte kommit över det stadiet än? Eller är det för att knäcka soffpotatisarna på jobbet? Eller är det bara för at

Vansbro är simmarnas Pridefestival. Lika lättklätt, neopren istället för latex, men tyvärr inte lika bevakat av massmedia.

Betalningen till jippot gör man inte för själva simningen, utan för gemenskapen(?).

Anders: En catsuit och en våtdräkt är ju nästan samma sak.

Catsuit i Vansbro skulle iaf få eget inslag i rapporteringen, tror jag.

Själv anmäler jag mig till motionstävlingar i löpning och triathlon för att höja min egen disciplin att träna. Utan tävling i sikte är det lättare för mig att hoppa över ett pass ell