Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel"Öppet Varv" på Vätternrundan
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker kanske att det är lite märkligt att det generellt alltid är just det egna sättet att genomföra loppet på som är det rätta och att alla andra ska anpassa sig efter det, oavsett om det är subgrupp eller inte.

Det kommer att finnas de som vill cy

>Nina

Jag har cyklar runt diverse sjöar i olika sällskap, cyklat runt Vättern på 20 timmar och på 10 timmar, cyklat i sällskap och cyklat själv, men de roligaste rundorna har jag cyklat ihop med Spårvägen - med folk som tränat ihop för att cykla tryggt o

”Och som kommentar till att man kan cykla runt Vättern vilken dag på året som helst: Det är arrangemanget man är ute efter. Med depåer, folkfest mm. Samma sak med Göteborgsvarvet. Jag skulle aldrig i hela mitt liv springa eller gå 2 mil i vanliga fall. Me

"Men roten till det onda som jag ser det är tidsaspekten. Att vissa tycks tro att de är förmer och att de minsann har större rätt att cykla där och just då."

Och de som vill ha bort sub-grupperna tycker att de har större rätt att cykla just där och just

Så länge allt sker trafiksäkert är det väl inget problem alls. Men stora gäng som snabbt ska köra om långsammare cyklister känns allt annat än säkert.

Ta bort officiell tidtagning kanske kan vara en idé som gör att de som vill "tävla" söker sig till jus

"Men roten till det onda som jag ser det är tidsaspekten. Att vissa tycks tro att de är förmer och att de minsann har större rätt att cykla där och just då."

Och de som vill ha bort sub-grupperna tycker att de har större rätt att cykla just där och just

1000% (t+) på Ari. Precis så är det!

Och som jag bland annat skrev i en tråd på Vätternrundans Facebookgrupp för en tid sedan så "är VR ett väldigt stort cykellopp och alla bör känna sig välkomna och tycka det är roligt att delta. Både de med cykelkorg o

Det är ett rätt vanligt förslag att de som cyklar fort på VR borde börja med tävling istället. Det är extremt få av de snabba cyklisterna som har tävlingslicens, de försök som görs inom min klubb att få fler av de ofta duktiga cyklisterna att börja tävla

(t+) (t+) (t+)

Och jag ser mig själv också som motionär, tränar oftast 1-2 ggr per vecka. Det är just att cykla tillsammans med andra och klara det som man inte skulle klarat ensam som är det roliga, inte att cykla mot varandra. Det är en otrolig känsla

Vad har man uppnått av att ta sig runt på en tid man inte skulle klarat själv?