Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeat"dkänna" forum inlägg
You need to log in to create posts and topics.

Nu förutsätter du att det finns EN sanning. I många fall kan flera åsikter hjälpa den som vill bli upplyst inom ett ämne eller diskutera en fråga. Ju bredare ämne desto fler möjligheter till samexisterande synpunkter där inte en behöver vara mera rätt än

@Lingling: Jag är varken naiv i den första eller andra meningen. Vad jag vänder mig emot är vår tids sjukdom, det subjektiva tyckandet och kännandet, i frår som rör bästa sättet att rehabträna, bli snabbare, (fyll i själv).

Anders, nu förutsätter du att jag är intresserad av "sanningen", vad det nu är för nåt. (jag tänker inte ens börja diskussionen "vad är sanning" eftersom den filosofiska diskussionen aldrig kommer att ta slut) Att man kan vara intresserad av sina medmänni

Det subjektiva tyckande hör inte till vår tid, vi råkar bara, en del iaf, vara medvetna om att det är subjektivt. Vilket är betydligt bättre än att gå omkring och tro att man är objektiv.

Det är så otroligt få saker som är absoluta att det är snudd på fö

Jag tycker faktiskt det kan vara skönt att inte veta eller förstå allt.
Lite mystik i tillvaron är inte fel, enl mej.

Tycker det är lättare att hitta info i korta o krispiga trådar. Allt som hindrar folk med skrivklåda från att fylla trådarna med ovidkommande avvikelser skulle jag se som en förbättring.

Ibland är det bra med diktatur så att det blir lite gjort i den verkliga verkligheten med...

Det mesta i tillvaron är objektiva sanningar. Bara vårt enkla medvetande om hur vi uppfattar saker består av den subjektiva "lögnen". Allt ÄR oavsett vad vi anser om det eller hur vi uppfattar det. Och allt är bara en sak, eller åtminstone aldrig nåt mer

Diktaturer behöver knektar och vissa gillar order och inte tanke.

Inlägg om kunskapsteori i en tråd om eventuell städfunktion är väl ett bra exempel på sånt jag tror FB skulle vinna på att kunna sortera bort. T ex genom att man startade en ny tråd, som man länkade till?