Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel"Driftkostnader" för en racer cyk …
You need to log in to create posts and topics.

Som jag har fått det förklarat för mig är elastiska tyger, tex Lycra, uppbyggda med tunna gummitråder.
Därför bör man undvika långa tvättprogram och höga temperaturer.
Speciellt tryckte de på att man bör hängtorka dem och undvika torktumlare eftersom slit

Så har jag oxå uppfattat det. Samt att många elastiska inte tål klor alldeles bra.

Efter vinterhalvåret så har cykelbyxor, överdragsbyxor och cykelhandskar slitits så sömmar gått upp och det blivit hål. De går fortfarande att använda iofs, men tycker att de inte verkade tåla alltför mycket. Det kanske delvis har att göra med att jag tvä

Mina Endura "windtex" Roubaix klarade fem-sex vintersäsonger innan det var dags att byta.

Jag har också goda erfarenheter av nyss nämnda Endura-brallor. Rekommenderas!

Min cykelkostnad är relativt låg. Tillhör nog inte materialartypen.

Min vinterhalvårspendlingscykel är en gammal militärcykel inköpt 1980 för 25 kr. Den har trumbromsar som skriker men inte gjorts något åt sedan dess. Veven bröts av vid hård uppförsback

hum.. cykeln är iaf billigare än bilen.

Har kostat på mina gamla däck o fälgar riktning o spänning av ekrar, vilket kostade nånstans runt 2-300:- om jag inte minns fel. Billigt var det iaf.

Kostade även på mina nya fälgar en riktning, sedan sattes nya

> hum.. cykeln är iaf billigare än bilen.

Så ska det inte vara om man prioriterar rätt.

Min cykel kostar typ 8 gånger mer än min bil 😉

"Så ska det inte vara om man prioriterar rätt. "

Njae, men det blev stora servicen med kamremsbyte, o nya däck, tändstift, ja det mesta :/ o Audi vet att man tar betalt.

kalle : hehe, ja o drar 8ggr mindre bränsle säg 🙂