Quote from Berit Bengtson on 13 May 2009, 13:41Som jag har fått det förklarat för mig är elastiska tyger, tex Lycra, uppbyggda med tunna gummitråder.
Därför bör man undvika långa tvättprogram och höga temperaturer.
Speciellt tryckte de på att man bör hängtorka dem och undvika torktumlare eftersom slit
Som jag har fått det förklarat för mig är elastiska tyger, tex Lycra, uppbyggda med tunna gummitråder.
Därför bör man undvika långa tvättprogram och höga temperaturer.
Speciellt tryckte de på att man bör hängtorka dem och undvika torktumlare eftersom slit
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 13:53Så har jag oxå uppfattat det. Samt att många elastiska inte tål klor alldeles bra.
Så har jag oxå uppfattat det. Samt att många elastiska inte tål klor alldeles bra.
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 08:40Efter vinterhalvåret så har cykelbyxor, överdragsbyxor och cykelhandskar slitits så sömmar gått upp och det blivit hål. De går fortfarande att använda iofs, men tycker att de inte verkade tåla alltför mycket. Det kanske delvis har att göra med att jag tvä
Efter vinterhalvåret så har cykelbyxor, överdragsbyxor och cykelhandskar slitits så sömmar gått upp och det blivit hål. De går fortfarande att använda iofs, men tycker att de inte verkade tåla alltför mycket. Det kanske delvis har att göra med att jag tvä
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 08:52Mina Endura "windtex" Roubaix klarade fem-sex vintersäsonger innan det var dags att byta.
Mina Endura "windtex" Roubaix klarade fem-sex vintersäsonger innan det var dags att byta.
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 09:27Jag har också goda erfarenheter av nyss nämnda Endura-brallor. Rekommenderas!
Jag har också goda erfarenheter av nyss nämnda Endura-brallor. Rekommenderas!
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 20:29Min cykelkostnad är relativt låg. Tillhör nog inte materialartypen.
Min vinterhalvårspendlingscykel är en gammal militärcykel inköpt 1980 för 25 kr. Den har trumbromsar som skriker men inte gjorts något åt sedan dess. Veven bröts av vid hård uppförsback
Min cykelkostnad är relativt låg. Tillhör nog inte materialartypen.
Min vinterhalvårspendlingscykel är en gammal militärcykel inköpt 1980 för 25 kr. Den har trumbromsar som skriker men inte gjorts något åt sedan dess. Veven bröts av vid hård uppförsback
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 21:08hum.. cykeln är iaf billigare än bilen.
Har kostat på mina gamla däck o fälgar riktning o spänning av ekrar, vilket kostade nånstans runt 2-300:- om jag inte minns fel. Billigt var det iaf.
Kostade även på mina nya fälgar en riktning, sedan sattes nya
hum.. cykeln är iaf billigare än bilen.
Har kostat på mina gamla däck o fälgar riktning o spänning av ekrar, vilket kostade nånstans runt 2-300:- om jag inte minns fel. Billigt var det iaf.
Kostade även på mina nya fälgar en riktning, sedan sattes nya
Quote from ellen olsson on 2 June 2009, 21:10> hum.. cykeln är iaf billigare än bilen.
Så ska det inte vara om man prioriterar rätt.
> hum.. cykeln är iaf billigare än bilen.
Så ska det inte vara om man prioriterar rätt.
Quote from j sollerman on 2 June 2009, 21:12Min cykel kostar typ 8 gånger mer än min bil 😉
Min cykel kostar typ 8 gånger mer än min bil 😉
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 21:12"Så ska det inte vara om man prioriterar rätt. "
Njae, men det blev stora servicen med kamremsbyte, o nya däck, tändstift, ja det mesta :/ o Audi vet att man tar betalt.
kalle : hehe, ja o drar 8ggr mindre bränsle säg 🙂
"Så ska det inte vara om man prioriterar rätt. "
Njae, men det blev stora servicen med kamremsbyte, o nya däck, tändstift, ja det mesta :/ o Audi vet att man tar betalt.
kalle : hehe, ja o drar 8ggr mindre bränsle säg 🙂