Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimning"Endera har man talang i simning …
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vill byta min anatomi mot talang...

Det finns många sätt att bli dålig på... men bara ETT sätt att bli bra på: TRÄNING !
Inom ungdomsidrotten menar vissa att den och den är/var en stor "talang" ofta beror detta på lite bättre fysiska förutsättningar än jämnåriga, ( Anatomin? ) efter några å

Ian Thorpe har säkerligen inte haft nackdelar med sina medfödda "simfötter" eller den övrigt stora kroppen.

Vad är bra anatomiska förutsättningar för simning då? Och det här med olika simsätt.. Man hör tränare prata om att hon eller han är en "typisk bröstsimmare" tex. Vad skiljer då en "typisk bröstsimmare" från andra simmare egentligen?
Jag tror inte heller

Har hört nåt om att personer med långa "tunga" ben och kort överkropp inte har samma flyt i vattnet utan sjunker ner och får det tuffare med vattenmotståndet, men det kanske bara är trams? På samma sätt som det är bra att ha ett brett bröst att surfa på o

Det gäller väl främst att anpassa sig efter sina förutsättningar! Har man storlek 37 på fötterna (som man) och samtidigt är hopplöst stel i fotlederna, ska man nog inte lägga upp sin teknik efter t ex Thorpes teknik. Jag har hört att Holmertz inte var sär

12