Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÖka... Hur?
You need to log in to create posts and topics.

12

Har tränat klassiker grenan i ca 1,5 år nu, avslutade den med Vättern i år. Nu har jag inriktat mig mer på bara löpning, men det känns som om jag står och stampar på samma ställe.

Jag springer oftast 5 km ca 3-4 ggr i veckan. Jag ligger mellan 28-31 min,

Det var inte så svårt att svara på:

Du skriver: "Jag springer oftast 5 km ca 3-4 ggr i veckan. Jag ligger mellan 28-31 min"

Det är inte så konstigt att du står och stampar - din träning står ju och stampar!
Du måste variera träningen.
Variera Hastighet,

Håller med. De förbättringar jag känt har faktiskt hänt när jag varierat mig. När jag slutade jaga personbästa och vågade springa långsamt och blev samtidigt av med skador. När jag började springa på fotbladet mer. Jag fick en sjuhelsikes träningsvärk men

Tack för era kloka ord! Det är ju sådant som egentligen finns i bakhuvudet men som är svårt att plocka fram...
Ska man variera mycket (3 km ibland 1,5 mil ibland osv) .

Och vad är egentligen skillnad på fartlek och intervaller?

..och vad är snabbdistans? 😉

>..och vad är snabbdistans?

Här är en bra ordlista
http://www.marathon.se/traningsprogram/ordlista.cfm

Jag tror inte det finns nån större anledning att springa kortare än 5 km, om du nu redan är van vid den distansen.

Om du ökar längden på ett pass i veckan med 0,5-1 km då och då (kanske inte nödvändigtvis varje vecka), borde du ju komma upp i respektabla

Träningskompis Elin.!!!??!...där har du pudelns kärna.....å en som är aningen bättre än du samt kanske myche mer erfaren än du....ja då djävlar??!;);)

Jag har faktiskt en som jag i stort sett alltid kör med.. Som är betydligt bättre än mig. Inte mer erfaren iof men.. Han pushar mig hela tiden... 😉

I går sprang vi först 3 riktigt lugna km (med en nybörjar polare) och sedan 3 km till med fartlek... Är d

Det är hur bra som helst flr _dig_, om du hittat nån som är lite snabbare än dig att köra fartpassen med 😉

Låter som ett vettigt pass att köra om man springer de totaltsträckorna. Skulle nog dock försöka hinna med nån km nedjogg efteråt samt stretch.

12