Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 22:46Om du siktar på varvet bör du, åtminstone efter vintern, vara noga med långpass.
När jag sprang min premiär hade jag sprungit några långpass, och ett som även var längre än 21km. Det betydde mycket för självförtroendet då det var dags.
Om du siktar på varvet bör du, åtminstone efter vintern, vara noga med långpass.
När jag sprang min premiär hade jag sprungit några långpass, och ett som även var längre än 21km. Det betydde mycket för självförtroendet då det var dags.
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 08:57Lars- Vad räknas som långpass i det här fallet då?
Är så tacksam för alla svar, känns som om jag är peppad att kör nu...
Idag blir det nog ett lugnt 5-km-varv och ett lite snabbare... KUL!
Lars- Vad räknas som långpass i det här fallet då?
Är så tacksam för alla svar, känns som om jag är peppad att kör nu...
Idag blir det nog ett lugnt 5-km-varv och ett lite snabbare... KUL!
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 09:06Jag hoppar in...
Skulle säga att långpass, bortåt 1,5 till 2 timmars löpning. i ditt fall kanske 15-20 km löpning. Öka succesivt längden på passen under vintern och försök få till ett långpass i veckan efter jul och framåt. Krydda med ett intervall pass
Jag hoppar in...
Skulle säga att långpass, bortåt 1,5 till 2 timmars löpning. i ditt fall kanske 15-20 km löpning. Öka succesivt längden på passen under vintern och försök få till ett långpass i veckan efter jul och framåt. Krydda med ett intervall pass
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 15:09tt svarat! Att prova på en hel mara är väl inte nåt man gör så ofta på träning, men att springa en halvmara är mer rimligt. Då vet du hur kroppen reagerar och vad som kan vara bra att vara beredd på.
tt svarat! Att prova på en hel mara är väl inte nåt man gör så ofta på träning, men att springa en halvmara är mer rimligt. Då vet du hur kroppen reagerar och vad som kan vara bra att vara beredd på.