Quote from Guest on 23 August 2013, 12:11jag springer ca 7 km tre ggr i veckan...
200 m av dessa är gång som uppvärmning.. nu tänkte jag länga springsträckan så den blir 7 km genom att ta en 200 m längre väg hem....på så vis får jag min ungefärligar kmtid..
tempot jag har är lite under det j
jag springer ca 7 km tre ggr i veckan...
200 m av dessa är gång som uppvärmning.. nu tänkte jag länga springsträckan så den blir 7 km genom att ta en 200 m längre väg hem....på så vis får jag min ungefärligar kmtid..
tempot jag har är lite under det j
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 12:21Jag skulle föreslå att öka distans. Eller åtminstone ändra den. Det är lätt för kroppen att vänja sig och fastna vid din 7 km runda så om du försöker dig på 8 eller 9 km kommer du känna en dip vid 7. Det gjorde jag i början när jag alltid sprang samma 6.5
Jag skulle föreslå att öka distans. Eller åtminstone ändra den. Det är lätt för kroppen att vänja sig och fastna vid din 7 km runda så om du försöker dig på 8 eller 9 km kommer du känna en dip vid 7. Det gjorde jag i början när jag alltid sprang samma 6.5
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 13:26Kipppt från annan tråd: Jag brukar säga att om du har att välja på att springa snabbare, längre eller oftare så ska du i första hand välja att springa längre. I andra hand oftare, med tex. ett pass extra varje vecka. Springa fortare, det kommer ofta av se
Kipppt från annan tråd: Jag brukar säga att om du har att välja på att springa snabbare, längre eller oftare så ska du i första hand välja att springa längre. I andra hand oftare, med tex. ett pass extra varje vecka. Springa fortare, det kommer ofta av se
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 16:02tack Peter och Pierre!!
ja men då vet jag hur jag ska göra...
då ökar jag distansen lite då och då..kanske när jag känner mig lite fräschare någon dag..
har tänkt på det att springa med någon men känner inte så många häromkring ännu... så jag får väl
tack Peter och Pierre!!
ja men då vet jag hur jag ska göra...
då ökar jag distansen lite då och då..kanske när jag känner mig lite fräschare någon dag..
har tänkt på det att springa med någon men känner inte så många häromkring ännu... så jag får väl
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 15:27De "proffs" jag känner säger alla att öka distansen är bättre. Farten kommer av sig själv då.
De "proffs" jag känner säger alla att öka distansen är bättre. Farten kommer av sig själv då.
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 16:27ja...har legat på samma distans ett tag och liksom fastnat i tempo... fick lite inspiration här att testa hur det kändes attöka... och det kändes ju skitbra!!!!
jobbigt att hålla emot och springa långsammare än man vill pga skador och sånt...
men nu höl
ja...har legat på samma distans ett tag och liksom fastnat i tempo... fick lite inspiration här att testa hur det kändes attöka... och det kändes ju skitbra!!!!
jobbigt att hålla emot och springa långsammare än man vill pga skador och sånt...
men nu höl
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 16:36Tycker du ska öka så det känns rätt för dig. 1.2 km ökning är en bra ökning.
Ett annat alternativ som jag gillar är att springa på tid. Säg att du ska springa 45 minuter så springer du på 45 minuter och inte efter någon distans. Jag kan garantera dig at
Tycker du ska öka så det känns rätt för dig. 1.2 km ökning är en bra ökning.
Ett annat alternativ som jag gillar är att springa på tid. Säg att du ska springa 45 minuter så springer du på 45 minuter och inte efter någon distans. Jag kan garantera dig at
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 17:17Men Pierre, i ditt exempel ökar hon ju då FARTEN annars ökar inte sträckan och det är ju det vi inte vill att hon ska?
Men Pierre, i ditt exempel ökar hon ju då FARTEN annars ökar inte sträckan och det är ju det vi inte vill att hon ska?
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 17:19bra idé...
tänkte göra så först när jag började springa ute för inte så länge sen..men det blev distans iaf...
var lite lätt på foten och överansträngde mig och hade svårt att hålla lagom tempo...men nu har jag lärt mig under veckorna jag sprungit samma
bra idé...
tänkte göra så först när jag började springa ute för inte så länge sen..men det blev distans iaf...
var lite lätt på foten och överansträngde mig och hade svårt att hålla lagom tempo...men nu har jag lärt mig under veckorna jag sprungit samma
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 17:21ja....jag sprang som snabbast idag och det är runt 6 minuterstempo...krämpor åller farten nere.. 😉
kanske växla och kolla med detta...
men hålla mig till distans för att ha koll på uppbyggnaden ett tag till...
ja....jag sprang som snabbast idag och det är runt 6 minuterstempo...krämpor åller farten nere.. 😉
kanske växla och kolla med detta...
men hålla mig till distans för att ha koll på uppbyggnaden ett tag till...