Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 18:25funderar dock på att lägga in ett kortare löppass på tisdagar också (blir 4 dagar i veckan då..)
tränar core på kvällen och har egentligen långpromenad då på fm from denna vecka..
men en 4km-runda lite snabbare, kanske vore bra inslag i träningsschemat.
funderar dock på att lägga in ett kortare löppass på tisdagar också (blir 4 dagar i veckan då..)
tränar core på kvällen och har egentligen långpromenad då på fm from denna vecka..
men en 4km-runda lite snabbare, kanske vore bra inslag i träningsschemat.
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 22:46Nej, inte öka farten utan bara springa under en viss tid och inte sträcka. Precis som med att springa en specifik sträcka så kommer farten att öka på egen hand med tiden.
Nej, inte öka farten utan bara springa under en viss tid och inte sträcka. Precis som med att springa en specifik sträcka så kommer farten att öka på egen hand med tiden.
Quote from Funbeat user on 25 August 2013, 06:49jag fattar...
så jag tänkte först men det var när jag inte höll tempo...i början
är ju lättare för mig som inte har uppmätta spår att vara spontan på...ökar jag några hundra meter eller en kilometer finns liksom inga riktmärken alltid...ibland är det en
jag fattar...
så jag tänkte först men det var när jag inte höll tempo...i början
är ju lättare för mig som inte har uppmätta spår att vara spontan på...ökar jag några hundra meter eller en kilometer finns liksom inga riktmärken alltid...ibland är det en
Quote from Funbeat user on 25 August 2013, 08:24Jag tycker att du kan lägga in en kortare med högre fart. Även farten behöver variation. Du kan ju börja med att lgga in kortare rusher som inte behöver vara jättesnabba, bara du får ett lite annat tempo än vad du brukar köra.
Jag tycker att du kan lägga in en kortare med högre fart. Även farten behöver variation. Du kan ju börja med att lgga in kortare rusher som inte behöver vara jättesnabba, bara du får ett lite annat tempo än vad du brukar köra.
Quote from Funbeat user on 25 August 2013, 09:18tack för tips!
ja..
tänkte göra en variant på löppass då jag nyligen lagt in långa raska promenader 4 dar i veckanför det första har jag sträckt mig under promenaden 😉 känns inte när jag springer bara när jag går...
så jag tänkte börja gå första dele
tack för tips!
ja..
tänkte göra en variant på löppass då jag nyligen lagt in långa raska promenader 4 dar i veckan
för det första har jag sträckt mig under promenaden 😉 känns inte när jag springer bara när jag går...
så jag tänkte börja gå första dele
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 08:34Ingen har nämnt intervaller vad jag sett. Som jag förstår det vill du bli snabbare?
Jag har själv testat periodvis att lägga in intervaller en gång i veckan. Då körde jag det på löpbandet på gymet för jag tycker det är lättare att hålla tempot då. Man tv
Ingen har nämnt intervaller vad jag sett. Som jag förstår det vill du bli snabbare?
Jag har själv testat periodvis att lägga in intervaller en gång i veckan. Då körde jag det på löpbandet på gymet för jag tycker det är lättare att hålla tempot då. Man tv
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 09:11tack så mycket johan!!
har precis tänkt hur jag kan göra för att få en bra fartökningsträning (förutom att pressa sig runt hela rundan på snabbare tid 🙂 )
detta passar perfekt framigenom.....
jag ska kolla om jag inte kan få mig att byta runda...men
tack så mycket johan!!
har precis tänkt hur jag kan göra för att få en bra fartökningsträning (förutom att pressa sig runt hela rundan på snabbare tid 🙂 )
detta passar perfekt framigenom.....
jag ska kolla om jag inte kan få mig att byta runda...men