Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningöka distans vs hastighet
You need to log in to create posts and topics.

12

Roger: tack för kommentaren! 🙂 Ja, gps-klocka skulle vara kul, om det rymdes inom min ekonomis ramar.. men det gör tyvärr inte alls. 🙁 Fast en positiv sak är att jag börjar bli ganska bra på att känna av vilken hastighet jag har, helt utan klocka. :

Det finns flera tillverkare som gör dubbade skor, icebug är en av dem.

Kessy, det ser ut som om du bor i Örebro. Då skulle jag säga att under en normal vintersäsong behöver du inte dubbade skor mer än en handfull dagar. Vanliga löpskor fungerar bra på vinterunderlag också. Dubbar är bara irriterande när man springer partier

Håller med Mikael om att det vid normal löpning vintertid inte behövs dubbat. Bor i Täby men har varit mycket i Örebro i arbetet. Det finns mycket cykelvägar man kan använda där, och grusvägar i närheten som plogas men där inte alltför många bilar åker oc

Jag (som bor i en del av landet som iaf simulerar vinter i flera månader) har köpt billiga dubböverdrag på Jula eller Rusta eller var tusan det nu var senast och de har funkat hur bra som helst på både packad snö och is. Barmark har vi inte så ofta på vin

I vintras köpte jag dubbar (broddar?) som satt på en gummimojäng som man drar över tå- och hälpartiet på joggingskon. Nånstans mellan 100-200 kr på intersport.
Är hur nöjd som helst! Känner mig säker och spänner mig inte i onödan. Även om jag bor i stan

Jula/Rusta/Biltema/Clasohlson kan också ha Slipstoppers. Hittade för 49:-/paret nån gång.

Min tumregel under uppbyggnad är att öka med max 10% per vecka.
Distansen alltså.
Den verkar funka för de flesta och vara en allmänt gällande och framgångsrik formel.

tack för alla svar om vad man kan använda för att kunna springa även om det blir lite halt! 🙂 Ska kolla upp tipsen! Och hoppas på att det kommer fungera. (fast kommer sakna spåret dock.. 🙁 ) (får nog bli kompletterande med dötrista löpband och annan t

Erik: Låter som en bra tumregel! Fast isf ska jag springa 9,99 km i morgon! *skrattar* 😀 Fast jag tror jag siktar på milen faktiskt... eller så långt som min kropp tycker att det känns behagligt att springa; för går nog lite mer på känsla än bara "regl

12