Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 17:29Inte så mycket att tillägga. Kanske att intervall inte bara ska handla om att orka hålla farten när man är trött, utan att mans ska vänja sig vid att springa FORTARE än man annars brukar. Få kroppen att känna hur det går till att ta längre steg, ligga hög
Inte så mycket att tillägga. Kanske att intervall inte bara ska handla om att orka hålla farten när man är trött, utan att mans ska vänja sig vid att springa FORTARE än man annars brukar. Få kroppen att känna hur det går till att ta längre steg, ligga hög
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 17:30Med löparstyrketräning menar jag exempelvis: Enbens-squats, Vadhävningar, Hamstring-pressups, Superman, Ryggresningar, Ryggliggande benlyft med pendling av fötterna, etc. Slå upp övningarna i en bok såsom "Lätta steg för löparen" av Håkan Persson, eller "
Med löparstyrketräning menar jag exempelvis: Enbens-squats, Vadhävningar, Hamstring-pressups, Superman, Ryggresningar, Ryggliggande benlyft med pendling av fötterna, etc. Slå upp övningarna i en bok såsom "Lätta steg för löparen" av Håkan Persson, eller "
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 22:10christer: nej - inte "schemalagd" utan det blir mer av typen "jag sticker ut och tar 2-3 varv på slingan" när tid finns... Men jag inser att det borde schemaläggas för att det skall bli ngn ordning på det. Idag blev det 75 min spinning istället. 😉
christer: nej - inte "schemalagd" utan det blir mer av typen "jag sticker ut och tar 2-3 varv på slingan" när tid finns... Men jag inser att det borde schemaläggas för att det skall bli ngn ordning på det. Idag blev det 75 min spinning istället. 😉
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 10:59Om du spontant byter ut ett kort löp-intervallpass mot en dryg timmes spinning blir du aldrig en snabbare löpare, men det vet du ju redan 🙂 I löpning jobbar du hela tiden mot din egen kroppsvikt, men i spinningen kan du slappsitta i sadeln. Du tränar v
Om du spontant byter ut ett kort löp-intervallpass mot en dryg timmes spinning blir du aldrig en snabbare löpare, men det vet du ju redan 🙂 I löpning jobbar du hela tiden mot din egen kroppsvikt, men i spinningen kan du slappsitta i sadeln. Du tränar v
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 11:07Ingmarie, ja så är det kanske ja, att det är fartlek jag sysslar med. Fungerar bra för mig! 🙂
Angående spinning så är det såklart inte samma sak som att springa. Men jag har kört mycket spinning senaste året, med massor av intervaller. Jag tror att det
Ingmarie, ja så är det kanske ja, att det är fartlek jag sysslar med. Fungerar bra för mig! 🙂
Angående spinning så är det såklart inte samma sak som att springa. Men jag har kört mycket spinning senaste året, med massor av intervaller. Jag tror att det
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 11:16Intervaller har funkat kanon för mig, jag har lyckats öka farten på såväl längre som kortare sträckor sen jag införde det i min träning.
Jag försöker även variera intervallpassen, men just nu är 6x1000 med 60s joggvila en favorit...Hade till en början o
Intervaller har funkat kanon för mig, jag har lyckats öka farten på såväl längre som kortare sträckor sen jag införde det i min träning.
Jag försöker även variera intervallpassen, men just nu är 6x1000 med 60s joggvila en favorit...
Hade till en början o
Quote from Denice Nissi on 31 May 2009, 07:07Som sagt, intervaller! 🙂 Själv springer jag ytterst sällan någon som helst sorts distanspass, blir enstaka joggvändor på runt halvtimmen och någon gång ibland (hittills i vår en gång...) ett varv på milen. Däremot springer jag "mycket" intervall med min
Som sagt, intervaller! 🙂 Själv springer jag ytterst sällan någon som helst sorts distanspass, blir enstaka joggvändor på runt halvtimmen och någon gång ibland (hittills i vår en gång...) ett varv på milen. Däremot springer jag "mycket" intervall med min
Quote from Funbeat user on 31 May 2009, 14:29Utan att ha provat själv så verkar profeterna på http://www.crossfitendurance.com/ vara övertygade om att intervaller "is the sh*t". Någon som kör sånt här som har lust att kommentera? Man blir lite nyfiken.
Utan att ha provat själv så verkar profeterna på http://www.crossfitendurance.com/ vara övertygade om att intervaller "is the sh*t". Någon som kör sånt här som har lust att kommentera? Man blir lite nyfiken.
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 16:21Skrämmande att så många ger rådet att springa intervaller, och det till en person som inte verkar träna löpning överhuvudtaget.
Vill man bli duktig eller duktigare på att springa, så är det nog löpträning som gäller i första hand.
När man sedan har fåt
Skrämmande att så många ger rådet att springa intervaller, och det till en person som inte verkar träna löpning överhuvudtaget.
Vill man bli duktig eller duktigare på att springa, så är det nog löpträning som gäller i första hand.
När man sedan har fåt
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 23:06Tja jag vet ju inget direkt om intervaller eller träning å så....men Krister har väl en point att man kanske ska kunna gå ordentligt innan man kan springa. Jag har alltid kört oerhört lungt med dom killarna som jag (Tränat/joggat med.) Kör vi ett 3 km pas
Tja jag vet ju inget direkt om intervaller eller träning å så....men Krister har väl en point att man kanske ska kunna gå ordentligt innan man kan springa. Jag har alltid kört oerhört lungt med dom killarna som jag (Tränat/joggat med.) Kör vi ett 3 km pas