Quote from Funbeat user on 10 July 2013, 14:31Fast det beror ju på vad långpassets syfte är. Ibland ska de springas långsamt, ibland passar det bättre att dra upp tempot på hela eller delar av passet.
Fast det beror ju på vad långpassets syfte är. Ibland ska de springas långsamt, ibland passar det bättre att dra upp tempot på hela eller delar av passet.
Quote from Ulrika Ekelund on 10 July 2013, 23:18Varför ska långpassen gå långsamt?
Varför ska långpassen gå långsamt?
Quote from Funbeat user on 11 July 2013, 00:16för att det inte är tempo som tränas på de passen och långsamt sliter mindre än snabbt
för att det inte är tempo som tränas på de passen och långsamt sliter mindre än snabbt
Quote from Funbeat user on 11 July 2013, 08:38Att långpassen skall gå långsamt beror på att man skall träna upp fettförbränningen.
Att långpassen skall gå långsamt beror på att man skall träna upp fettförbränningen.
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 00:41Johan Lundgren, vad menar du med "träna upp fettförbränningen"?
Johan Lundgren, vad menar du med "träna upp fettförbränningen"?
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 11:07Genom att ligga och mala i ett lågt tempo så ökar du cellernas förmåga att bryta ner fett. Detta är en process som tar rätt lång tid för kroppen att ställa om så därför bör man få in långpass tidigt. Egentligen räcker det med promenad, det är tiden som du
Genom att ligga och mala i ett lågt tempo så ökar du cellernas förmåga att bryta ner fett. Detta är en process som tar rätt lång tid för kroppen att ställa om så därför bör man få in långpass tidigt. Egentligen räcker det med promenad, det är tiden som du
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 13:57Ni ska inte vara så rädda för att ta i. Våga springa på lite på långpassen också, det blir man stark av.
Ni ska inte vara så rädda för att ta i. Våga springa på lite på långpassen också, det blir man stark av.
Quote from Lena Bjerlöw on 12 July 2013, 14:12"Varför ska långpassen gå långsamt?"
För att öka mängden mitokondrier i muskulaturen, som behövs för uthållighet sedan när det behöver gå fortare. Det finns en anledning till att långpassen ska gå lugnare. Googla på mitokondrier 🙂
"Varför ska långpassen gå långsamt?"
För att öka mängden mitokondrier i muskulaturen, som behövs för uthållighet sedan när det behöver gå fortare. Det finns en anledning till att långpassen ska gå lugnare. Googla på mitokondrier 🙂
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 14:28Ja mitokondrierna stimuleras nog minst lika bra även när det går fortare. Men just volym verkar ha god effekt mitokondriell utveckling och en anledning till att ha lugna pass är just för att få volym.
Ja mitokondrierna stimuleras nog minst lika bra även när det går fortare. Men just volym verkar ha god effekt mitokondriell utveckling och en anledning till att ha lugna pass är just för att få volym.
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 14:31Ja jag kunde väl också gått lite djupare in på det rent biokemiskt men jag valde att uttrycka mig i vardagligt språk.
Ja jag kunde väl också gått lite djupare in på det rent biokemiskt men jag valde att uttrycka mig i vardagligt språk.