Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄkta nybörjare...
You need to log in to create posts and topics.

Startar en egen tråd i ämnet "lära sig springa", eftersom jag inte känner att jag är i närheten av att kunna springa 5 km, som tidigare inlägg handlade om 🙂

Jag har alltså i drygt ett års tid powerwalkat regelbundet, varierat med cykelturer sommartid o

Det finns nog lika många metoder som löpare men jag ska dela med mig av min åsikt 🙂

Jag anser att man ska göra båda metoderna under en vecka. Att gå-springa är en utmärkt metod att börja springa på och du kan använda dina olika sätt som uppdelningen di

Måste börja med att säga: Bra jobbat! Det svåraste med träning brukar vara att börja.

Jag kanske inte riktigt förstod det här med pinnarna 🙂 Men är det inte typ 50m mellan sådana pinnar? Då tycker jag inte att det är rätt metod att springa 100m och gå

Det finns flera sätt att börja jogga, själv tygker jag att det funkar bra att leta upp en 5 kilometers slinga och jogga gå hasa fram tills jag orkar jogga hela sträckan. Efter ett tag när jag tycker att jag skulle kunna öka farten så ökar jag längden istä

Du är jätteduktig Alpha!!! Kämpa på. När jag försökte mig på att springa för första gången för ca 5 år sen orkade jag knappt kvarteret runt. Men långsamt, långsamt kämpade jag vidare och till slut orkade jag springa just 5 km, som också var mitt mål då.

för mig funkar musik. varannan låt springa, varannan gå elelr annat system. Någon sprang 5 min och gick 1, det beror på hur bra kondis man har i övrigt och om du är nybörjare generellt elelr tränat annan konditionsträning som hjälper dig.

Med andra ord -

Tack för alla råd, även om jag inte blir sådär jättemycket klokare eftersom det verkar finnas olika falanger i ämnet 🙂
Det kanske stämmer att det är 50m mellan pinnarna (även om det känns som 500 efter några km). Tror att jag ska prova varianten med att

Jag sitter lite i samma sits som du Alpha och jag användermig av en liknande metod också 🙂 Jag vet inte om det funkar eller ej men jag känner att så här kan just jag göra det! För mig tror jag inte att någon gradvid övergång mellan gång och löpning fung

Var och en gör på sitt sätt. Jag har inte sprungit alls utan bojkottat det fullständigt, och tycker det är ganska trist - och som nu på lunchen i värmen var det rena straffet - jag skaffade ett par skor för mindre än två månader sedan och stack ut och tes