Quote from Guest on 11 April 2011, 21:42Har sprungit 3 gånger i veckan sedan slutet av februari. Har följt detta schema:
1. Långpass
2. Intervall träningspass (1 km intervalller)
3. Ett kortare pass men lite snabbare än långpasset.För några veckor sedan sprang jag 6 km i min tänkta halvmarato
Har sprungit 3 gånger i veckan sedan slutet av februari. Har följt detta schema:
1. Långpass
2. Intervall träningspass (1 km intervalller)
3. Ett kortare pass men lite snabbare än långpasset.
För några veckor sedan sprang jag 6 km i min tänkta halvmarato
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 21:52Tjena, jag undrar om du inte kör på för hög intensitet. Du nämner pulsvärden på 85-90 % och det är ju - om jag inte är helt fel ute - på gränsen till anaerob träning, dvs. nästan mjölksyreträning.
Alltså, kanske du generellt satsar lite för hårt med tank
Tjena, jag undrar om du inte kör på för hög intensitet. Du nämner pulsvärden på 85-90 % och det är ju - om jag inte är helt fel ute - på gränsen till anaerob träning, dvs. nästan mjölksyreträning.
Alltså, kanske du generellt satsar lite för hårt med tank
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:17Sex-sju veckor hård träning har nog satt sina spår. Du visar itne din träning, så det är svårt att säga så mycket mer. Vila du 3-5 dagar, och ta nya tag.
Sex-sju veckor hård träning har nog satt sina spår. Du visar itne din träning, så det är svårt att säga så mycket mer. Vila du 3-5 dagar, och ta nya tag.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:35Det kan också vara en begynnande förkylning. Ibland blir man först varse den på pulsförändringar och kraftlöshet under träning.
Det kan också vara en begynnande förkylning. Ibland blir man först varse den på pulsförändringar och kraftlöshet under träning.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:57pollenallergi kanske!?
pollenallergi kanske!?
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 23:30Inga direkt svar på mitt lilla problem. Få se hur jag känner mig på onsdag när jag kär ett långpass på 16 km eller mer. Som sagt ingen allergi, ingen förkylning på gång utan bara trötthetskänsla men med "låg" puls jämfört med för några veckor sedan. Hoppa
Inga direkt svar på mitt lilla problem. Få se hur jag känner mig på onsdag när jag kär ett långpass på 16 km eller mer. Som sagt ingen allergi, ingen förkylning på gång utan bara trötthetskänsla men med "låg" puls jämfört med för några veckor sedan. Hoppa
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 00:12De jag tänker på när jag läser din första inlägg är om du har problem med din plusmätare. De är inte så att du sätter hastigheten efter pulsen på något sätt, och på så sätt bränner ut dig för att plusmätaren visar fel. Lite långsökt med de enda jag kan ko
De jag tänker på när jag läser din första inlägg är om du har problem med din plusmätare. De är inte så att du sätter hastigheten efter pulsen på något sätt, och på så sätt bränner ut dig för att plusmätaren visar fel. Lite långsökt med de enda jag kan ko
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 06:56Jag kommer ihåg att jag hade funderingar kring hjärtats kapacitet respektive muskelstyrka när jag började springa.
Som jag tolkade det:
Initialt sattes gränsen för vad jag klarade av att hjärtat inte orkade pumpa tillräckligt med blod -> Snabbt upp mot h
Jag kommer ihåg att jag hade funderingar kring hjärtats kapacitet respektive muskelstyrka när jag började springa.
Som jag tolkade det:
Initialt sattes gränsen för vad jag klarade av att hjärtat inte orkade pumpa tillräckligt med blod -> Snabbt upp mot h
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 07:31Dan, det du beskriver är precis hur det brukar bli när kroppen behöver vila. Har du haft någon lugnare vecka under tiden du kört som du gör nu? Om inte så är det värt att göra som Magnus säger och vila några dagar 🙂
Dan, det du beskriver är precis hur det brukar bli när kroppen behöver vila. Har du haft någon lugnare vecka under tiden du kört som du gör nu? Om inte så är det värt att göra som Magnus säger och vila några dagar 🙂
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 07:53Jag sprang ett morgonpass i helgen med en kompis. Hon kände sig märkbart flåsig och trött, kollade klockan för att bekräfta en hög puls men... den var LÅG!!
Det kändes som om hjärtat inte ORKADE få upp tempot, precis som benen rör sig långsamt när man ä
Jag sprang ett morgonpass i helgen med en kompis. Hon kände sig märkbart flåsig och trött, kollade klockan för att bekräfta en hög puls men... den var LÅG!!
Det kändes som om hjärtat inte ORKADE få upp tempot, precis som benen rör sig långsamt när man ä