Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÅland Marathon 29/10
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag och en polare skall springa.

Är det någon annan här som har sprungit eller skall springa?

Jodå! Visst ska jag springa Åland! Fick startanmälan i 30års present faktiskt. Svårt att dra sig ur då.......

Kristoffer

Har du något tidsmål eller är det att genomföra som är målet?

Själv skall jag köra en Halvmara i GBG om ett par veckor för att få en indikation omvilket tempo jag skall ha i Ålandsmaran. Men jag vill väldigt gärna komma under 3.30.

Jag faktiskt tämligen nöjd om jag kommer under 4.00! Jag har bara genofört ett marathonlopp innan, och tog då totalt slut efter 3 mil (var tvungen att gå/lunka i mål!). Har tränat bättre denna gång, men målet är fortfarande att bräcka 4 timmarn!
Har du

Nej jag har inte sprungit den innan. Men den låg bra i tiden och det var ju väldigt billigt med resa+ lopp + boende.

Har också bara sprungit ett maratonlopp innnan(1999) och upplevde ungefär samma scenario som du. Låg i 3.45 tempo i dryga 3 mil, sedan så

Alright!

Har du någon som helst aning om hur bansträckningen ser ut? Är det mycket asfalt, eller rent av bara asfalt?
Hur mycket löpning har du i benen? Kör du många pass över 2.5 mil?

Kristoffer

PB med 55 minuter

Målsättningen med loppet var lite satt ur spel eftersom det skulle bli ett blåsigt marathon...men det var inte blåsigt... istället...så gott som vindstilla.

Däremot kom det snö istället. Har aldrig upplevt maken till växlande väder.

Grattis! Verkligen starkt.

Intressant!!

Grymt bra, Anders! Vi får ta något after-marathon-pass när jag har sprungit min 🙂

12