Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 23:10Anders, dina rundor:
2012-03-15 XXXvägen... 6.29 km
2012-03-18 XXXvägen... 21.84 kmSynnerligen lätta att hitta. En inte alltför kvalificerad gissning är ju då att du bor på XXXvägen. Sen är det bara att googla fram telefonnummer, taxeringsuppgifter och
Anders, dina rundor:
2012-03-15 XXXvägen... 6.29 km
2012-03-18 XXXvägen... 21.84 km
Synnerligen lätta att hitta. En inte alltför kvalificerad gissning är ju då att du bor på XXXvägen. Sen är det bara att googla fram telefonnummer, taxeringsuppgifter och
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 23:56Varför gör du sökning på mig och publicerar det "offentligt"? Dålig stil.
Jag bad inte om det. Jag skrev också att jag har förståelse för att folk inte vill skylta, men jag trodde det var en chimär.
Tydligen kan man använda funktionen på ett sätt som ja
Varför gör du sökning på mig och publicerar det "offentligt"? Dålig stil.
Jag bad inte om det. Jag skrev också att jag har förståelse för att folk inte vill skylta, men jag trodde det var en chimär.
Tydligen kan man använda funktionen på ett sätt som ja
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 00:21Men vänta lite här nu Anders, var det inte du som just skrev "Jag undrar vad det är så farligt med att rundan visas för alla". Någon "sökning" behövde jag inte göra – alla dina rundor finns på din profilsida under rubriken Rundor i vänsterspalten, det var
Men vänta lite här nu Anders, var det inte du som just skrev "Jag undrar vad det är så farligt med att rundan visas för alla". Någon "sökning" behövde jag inte göra – alla dina rundor finns på din profilsida under rubriken Rundor i vänsterspalten, det var
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 07:52Profilsidan syns inte om man inte är medlem i Funbeat, så den är inte helt offentlig, nej. Och rundorna ser man , men inte vem som sprungit dem.
Profilsidan syns inte om man inte är medlem i Funbeat, så den är inte helt offentlig, nej. Och rundorna ser man , men inte vem som sprungit dem.
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 09:58Jag vill avsluta min medverkan i denna tråd med att påpeka att jag håller med TS, att default inte ska vara visning för alla, av alla olika anledningar.
Jag vill avsluta min medverkan i denna tråd med att påpeka att jag håller med TS, att default inte ska vara visning för alla, av alla olika anledningar.
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 10:34Ursäkta helt off topic nu men det skulle vara så fint om alla bara kunde sluta förutsätta saker om folk och vad de skriver och varför de skriver det - då tror jag att vi skulle må bättre och förstå varandra aningens lättare.
Nu tar vi varandra i hand oc
Ursäkta helt off topic nu men det skulle vara så fint om alla bara kunde sluta förutsätta saker om folk och vad de skriver och varför de skriver det - då tror jag att vi skulle må bättre och förstå varandra aningens lättare.
Nu tar vi varandra i hand oc
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 10:53Peter, om man inte är inloggad så ser man inte persons X:s namn, och inte heller person X:s rundor eller profilsida.
Peter, om man inte är inloggad så ser man inte persons X:s namn, och inte heller person X:s rundor eller profilsida.
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 10:55Men om man valt att "visa för även ej inloggade" då? Hur blir det då? Jag har ärligt talat ingen aning... och har inte möjlighet att testa just nu.
Men om man valt att "visa för även ej inloggade" då? Hur blir det då? Jag har ärligt talat ingen aning... och har inte möjlighet att testa just nu.
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 11:04Anders: Så det var lite farligt i alla fall då...
Magnus: Funbeat har över 170 000 medlemmar, och vem som helst kan registrera sig. Så om det är "offentligt" eller inte kan väl diskuteras. Däremot kan sökmotorer som Google bara indexera pass och rundor
Anders: Så det var lite farligt i alla fall då...
Magnus: Funbeat har över 170 000 medlemmar, och vem som helst kan registrera sig. Så om det är "offentligt" eller inte kan väl diskuteras. Däremot kan sökmotorer som Google bara indexera pass och rundor
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 12:15Jag måste trots allt replikera.
Farligt? Nej, jag har ju t.o.m. satt ut mig på kartan och mitt namn är i vart fall lätt att söka på - ensam i hela mitt landskap. För egen del spelar det mindre roll.
Däremot reagerade jag på att du först berättar att soml
Jag måste trots allt replikera.
Farligt? Nej, jag har ju t.o.m. satt ut mig på kartan och mitt namn är i vart fall lätt att söka på - ensam i hela mitt landskap. För egen del spelar det mindre roll.
Däremot reagerade jag på att du först berättar att soml