Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

DN skriver idag att i stort sett alla partier i Stockholm har insett att den växande gruppen cyklister är en viktig väljargrupp.

Läs mer på http://www.dn.se/sthlm/rostfiske-pa-stockholms-cykelbanor-1.950415

Fram för bredare cykelbanor!

Och så behövs det en kampanj för att få bukt med alla ***** idioter som kör mot enkelriktningen på enkelriktade cykelbanor.

Och en kampanj att få kvinnor och andra som legat i koma de senaste 42 åren,a tt inse att vi i Sverige har högertrafik. Två gånger idag har jag varit nära kollidera med damer på cykel som bedrivit vänstertrafik!

Håller med, det är ett jätteproblem. Medelålders män på hybrider, kvinnliga mopedister från Djursholm m.fl. kör också till vänster. Problemet finns nog i alla åldersgrupper och samhällsklasser är jag rädd 🙁

Jag har varit i Köpenhavn i en vecka nu, det måste ju vara den närmast perfekta föregångsbilden för hur cyklister och bilister ska samsas!

Mycket tackvare den stora infrastrukturen för cyklister med stora cykelbanor å sånt!

Vore bra om alla gående kunde se sig för innan de går på och över cykelbanorna. De tycks bara tro att det finns bilar och andra gående. Få även hundägarna att hålla sina hundar med kortare koppel.

Plingade i morse i ringklockan för att signalera omkörning av ung dam på cykel på cyeklbanan på Torsgatan. Hon körde kanske 15 km/h. När jag körde om svor hon åt mig och sa att jag skulle ge fan i att köra om folk på cykelbanan. Som att alla andra skulle

Anders: finns tt om sånadär nervösa typer i trafiken. Tänk dig när hon sitter i bilen och håller på att skita på sig när det blir mer än två bilar som rullar samtidigt i Stockholm. En del ska inte ens ha rullator.

Frågan är väl om det verkligen kommer hända nåt sedan eller om det bara handlar om röstfiske. Finns det några partier som kommit med några konkreta förslag eller vill de bara säga att de har oss i åtanke?

har i a f sällan sett så mycket cyklister på pendling som senaste dagarna!