Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 09:00De senaste dagarna inne i city tycker jag det fungerat rätt bra. Folk signalerar när de ska svänga, håller till höger, håller en hyfsad hastighet. Problemet är fortfarande alla gående som går på/över cykelbanorna utan att se sig för.
Börjar det inte bli
De senaste dagarna inne i city tycker jag det fungerat rätt bra. Folk signalerar när de ska svänga, håller till höger, håller en hyfsad hastighet. Problemet är fortfarande alla gående som går på/över cykelbanorna utan att se sig för.
Börjar det inte bli
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 09:15Jag brukar väldigt sällan ha problem med folk som inte viker åt sidan när jag plingar och ska cykla om på cykelbanan. Det händer bara på väldigt smala cykelbanor, men då brukar jag cykla om på bilvägen eller trottoaren.
De cyklister som är farligast är
Jag brukar väldigt sällan ha problem med folk som inte viker åt sidan när jag plingar och ska cykla om på cykelbanan. Det händer bara på väldigt smala cykelbanor, men då brukar jag cykla om på bilvägen eller trottoaren.
De cyklister som är farligast är
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 09:35Cyklar genom Tanto längst efter Årstaviken varje dag. Där kan man alltså inte vara fastclipsad vid pedalerna. Anarkin råder!
Jag har inte fattat varför fotgängare måste gå MITT i vägen. Ska jag köra om på deras vänster så hamnar jag ju på andra sidan med
Cyklar genom Tanto längst efter Årstaviken varje dag. Där kan man alltså inte vara fastclipsad vid pedalerna. Anarkin råder!
Jag har inte fattat varför fotgängare måste gå MITT i vägen. Ska jag köra om på deras vänster så hamnar jag ju på andra sidan med
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 11:21Den där diskussionen har vi haft förut nån gång. Slutsatsen då blev att det inte finns nån lag som säger vilken sida fotgängare ska gå på, men det finns rekommendationer. På en trafikerad väg bör fotgängare gå på vänster sida så att de ser den trafik som
Den där diskussionen har vi haft förut nån gång. Slutsatsen då blev att det inte finns nån lag som säger vilken sida fotgängare ska gå på, men det finns rekommendationer. På en trafikerad väg bör fotgängare gå på vänster sida så att de ser den trafik som
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 14:47Fast på vägar där både cyklister och gångtrafikanter huserar, bör väl rimligtvis fotgängarna hålla till vänster och cyklisterna till höger. Cyklarna är ju fordon.
Fast på vägar där både cyklister och gångtrafikanter huserar, bör väl rimligtvis fotgängarna hålla till vänster och cyklisterna till höger. Cyklarna är ju fordon.
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 14:55Stämmer. Fotgängarna i kanterna och cyklarna närmare mitten.
Stämmer. Fotgängarna i kanterna och cyklarna närmare mitten.
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 23:36Kanske jag ska sätta upp en skylt med dessa anvisningar och kontra mot den skylt som finns där som lyder: "Cykla lugnt och njut"
Den jeppen som skrev och satte upp den skylten har uppenbarligen inget jobb eller familj att hasta hem till...Fast om jag s
Kanske jag ska sätta upp en skylt med dessa anvisningar och kontra mot den skylt som finns där som lyder: "Cykla lugnt och njut"
Den jeppen som skrev och satte upp den skylten har uppenbarligen inget jobb eller familj att hasta hem till...
Fast om jag s
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 14:33Gösta Knutsson meddelade en gång i tiden att Högertrafiken skulle byta namn till Moderata Samlingstrafiken 😉
Gösta Knutsson meddelade en gång i tiden att Högertrafiken skulle byta namn till Moderata Samlingstrafiken 😉